Nem adtam be adóbevallást

Olvastam párszor a kommenteket és úgy találom segíteni tudnátok az én aprócska problémámnál.


Próbálok nagyon szűkszavú és tárgyilagos lenni.


2007. december 31.-ig dolgoztam, közös megegyezéssel megszüntettük a szerződésemet.


2007. szeptemberében - miközben a multinak főállásban dolgoztam - alapítottunk egy céget (50%-ban tulajdonos vagyok), ahová főállásom miatt nem jelentkeztem be.


2008. január 1.-től eltávoztam az országból (ezért is bontottam szerződést), sajnos nagyon kellemetlen okból – ápolnom kellett egy hozzátartozómat.


A sietős távozásom miatt nem gondolkodtam, emiatt nem intéztem el pár fontos dolgot.


1. Nem adtam be adó bevallást (sajátot).


2. Nem kötöttem egészségbiztosítást.


3. Nem jelentettem be magam a saját cégembe.


Idén október végén visszajöttem Magyarországra és döbbenten tapasztaltam, hogy a világ a feje tetejére fordult.


Próbáltam ügyintézni, ám sehol – senki - semmi egyértelmű segítséget nem nyújtott.


A könyvelőm (a céggé) azt mondja, hogy visszamenőleg kell kifizetnem a „TB” járulékokat, az adóbe – nem – vallás miatt több százezer forintos büntetés vár rám.


Az adó és OEP honlapján nem igazodom el (lehet a mély IQ-m miatt).


Az önkormányzat szociális munkása (vagy mi) azt mondta büntetés nélkül köthetek az Adóhivatallal egyéni szerződést az egészségbiztosításhoz stb. Nem akarom felsorolni a végtelen lehetőséget, amit felvázoltak, egymással homlokegyenest ellenkezve.


Fontos megjegyeznem (mielőtt segítségnyújtás helyett rámvicsorogtok), hogy a cégem mindent jogszerűen csinált, én nem ügyintéztem, soha nem vettem ki pénzt csak tettem bele, tagikölcsönként, könyvelő cég könyvel, és az alkalmazottak igen magas jövedelemmel vannak bejelentve.


Én 1995 óta megszakítás nélkül dolgozom, soha nem vettem igénybe táppénzt, sem fizetett beteg „szabadságot”, ennek ellenére sokak szerint adócsalásnak minősül, amit tettem és valószínűleg igen magas pénzbírságot kaphatok. Kérdésem: szeretnék kötni egyéni egészségbiztosítást és szeretném beadni a 0-ás adóbevallásomat, mit tegyek?


Mielőtt lejáratom (ráfizetek) magam egy ügyvéd előtt, szeretném ha ti segítenétek.

Köszönöm

Anna

 

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre küldheted!