Ha pikkel rád a főnök.

 

Kedves MT,

 

2 éve dolgozom egy cégnél mint rendszergazda, és mint weboldal szerkesztő. Egészen az utóbbi időkig nem volt problémám a céggel, helyesebben talán a kisebb elodázott problémák most törtek a felszínre.

A cég ahol dolgozom egy házaspáré. Mindketten főnökök, és ritkán értenek egyet. Többször előfordult, hogy a férj kiadott egy utasítást, azt megcsináltam és később a felesége letolt érte, mert neki más elképzelései voltak. A probléma azzal van, hogy én az ilyen helyzeteket illetve más problémákat is szóvá teszek. Nem csak akkor, amikor a főnök nincs ott, hanem személyesen nekik is.

 

Az igazság az, hogy tavaly nagyon rendesek voltak, mert több szemműtétem is volt. Megszakításokkal összesen fél évet betegállományban voltam, és nem küldtek el, nem trükköztek semmivel.

 

A konkrét konfliktus, 3-4 héttel ezelőtt robbant ki, amikor kiadta néhány embernek a főnöknő, hogy össze kell írni az elfekvő árukészletet. Meg lett határozva egy határidő. Mennyiségileg rengeteg volt a munka, és senki nem lett kész vele. Több határidő is meg lett adva, mert közben az egyik kolléganőm szabadságra ment, ami nem volt betervezve. Egyik este kaptunk egy csoport e-mailt, hogy Ő lett lecseszve (a férje, a másik főnök által) hogy nem lett kész időben a feladat, nem érdekli hogyan, de másnap 18.00 a határidő.

 

Írtam egy választ erre az e-mailre, hogy irreálisan sok ez a munka erre a határidőre, gondolja át, meg kell nézni hány embernek lett kiadva a munka, és ebből hányan lettek kész. Az arányszámból kijön, hogy a határidőkkel van a gond vagy velünk. - Feltételezve, hogy nem az egész banda egy lusta disznó. – Másnap hazavittem a munkát, és otthon hajnali ¾ 5-re megcsináltam. Ezzel egyedül én lettem készen a részemmel (nem 18.00 ig de legalább következő munkanapra) Ennek ellenére baromira megsértődött, én lettem a lusta lógós élősködő aki nem dolgozik rendesen. Mondtam neki „Nem csak én nem lettem kész, senki nem lett kész határidőre” Válasz: „Az én boltom készen lett” Ez a bolt egy kb. 50-70 nm-es ajándékbolt a több mint 1000 nm-es kétszintes áruházon belül. Ennek megfelelő mennyiségű árukészlettel.

 

Amikor összesítve lettek az adatok hüledezett, hogy mekkora ez az elfekvő készlet mennyiség. A teljes árukészlet több mint a fele. Kétszer akkora, mint amire gondolt. (A meló is kétszer akkora volt b..ki.)

 

A fenti eset óta én vagyok a legfőbb hiba a cégben. Való igaz, hogy mindig szóvá tettem a problémákat, de azzal a szándékkal, hogy kiderüljön, hogy vannak, és megpróbáljuk megoldani őket. Szerintem ez vinné előre a céget, és nem az hogy megsértődünk egy kritikán. Sokszor mondja, hogy Ő a vezető a tulajdonos, de a tervezői/szervezői képességei megkérdőjelezhetőek. Jár képzésekre, marketing előadásokra, de ebből egyenlőre csak a növekvő hisztifaktort veszem észre. Meg hogy elkezdte használni azt a szót,hogy felelősség. (Önmagával kapcsolatban még soha nem használta.)

 

Az egyik weboldalunkat letöröltette (Mondván, hogy az a reklámcsík lejáratja a céget. – freewebes tárhelyen volt - ) A webáruháznak nem készült el a kosár része. Amikor oda jutottunk írtam nekik hogy üljünk le, beszéljük meg hogyan történjen a megrendelés, a szállítási költségeket hogyan kalkuláljuk bele az árba mert enélkül egy webáruház nem működik. Egy darabig nézegették a futárszolgálatok ártáblázatait, majd arra jutottak, hogy nem lesz webáruház, csak honlap.

 

Most ott tartunk, hogy nem ad ki nekem munkát. Ugyanakkor írnom kell és naponta elküldenem neki, hogy mettől meddig mit csináltam az adott napon. Nem tudom, hogy ezt tudatosan alakítja e így. Az az indok erre, hogy mindenkinek új munkaszerződése lesz és teljesítménybér lesz megállapítva.

 

Ehhez még hozzátartozik az is, hogy ennek ellenére én lettem lecseszve legutóbb, mert el lett szúrva egy munka. Egy kolléganőmnek (pénzügyes) kellett a korábban általam készített ecxel táblázatokból egy új összesített táblázatot csinálnia. Valahol rendezés közben elcsúsztak az adatok és én lettem miatta lecseszve. (Az én táblázataimban a helyükön vannak az adatok.) Ma megkaptam, hogy ez -10 millio a cégnek, hogy nem tudjuk emitt időben elkezdeni a kampányt.

 

Szóval most itt tartunk, eléggé kifelé áll a szénám, de pár dologban biztos vagyok:

-nem fogok felmondani
-nem írok alá közös megegyezést
-ha felmondanak elolvasom, hogy mit írok alá.

 

Bocs a hosszú levélért,