Belebetegedtem a munkahelyi körülményekbe

 

Egyenlő Bánásmód Hatóság
 
Budapest
Margit Krt. 85.
1024
Tisztelt Címzett!
 
 
Alulírott Sz J  a SZ.  Intézménytakarító Kft. (címe: 6728 Szeged, Fonógyári út 24., adószáma: 12532410-2-06, a munkáltatói jogkör gyakorlója: M P ügyvezető igazgató, a Társaság 100%-ban Szeged Város Önkormányzatának tulajdona) munkavállalója kérem Önöket, hogy az egyenlő bánásmód követelményének megsértése miatt vizsgálják felül a munkáltatómnál az alábbiakban részletezetteket:
 
 
Előzmények: 2006. február 07. napjától a SZ Kft. munkavállalója vagyok, kezdetben munkaügyi ügyintézőként dolgoztam, majd 2007-ben kineveztek munkaügyi csoportvezetőnek. 2006. februárjától 2008. augusztusáig szinte egyedül láttam el a munkaügyi, bérszámfejtési, társadalombiztosítási és családtámogatási feladatokat a Társaságnál, megbízási szerződéssel dolgozott még egy hölgy (B B E), aki bevezetett a feladatokba, illetve bérszámfejtéskor jött dolgozni, valamint gyakorlat nélküli, szakképzetlen segítségem volt (B K, Sz A), de a felelősség mindig engem terhelt. (A Társaságnál korábban két munkaügyi ügyintéző dolgozott, de ők egyszerre lettek veszélyeztetett terhesek, 2005-ben, illetve 2006.januárban táppénzre mentek.)
 
 
2008. augusztusában visszajött dolgozni GYES mellett az egyik korábbi munkaügyi ügyintéző Némediné V A, aki a kezdetektől ellenszenvvel fordul felém, amire a gúnyos megjegyzéseiből és a kommunikáció hiányából következtettem. 2009-től egy új kolléganőt is felvett a Társaság a munkaügyre, B G-t.
 
 
A 2011-ben történtek: 2011. áprilisában új ügyvezető igazgatót nevezett ki Szeged Város Közgyűlése a Társaság vezetésére, M P személyében. Ettől az időponttól kezdve én, mint munkaügyi csoportvezető K E gazdasági vezető utasítására minden problémával, üggyel kapcsolatban a gazdasági vezetőt kellett megkeressem, az ügyvezető igazgatóhoz nem fordulhattam. A korábbi ügyvezetők (K J, H J) munkakapcsolatban álltak velem, nem értettem a változást, de elfogadtam. Bántott, hogy az ügyvezető igazgató úr nem ismeri meg a tudásomat, a szakmai tapasztalatomat, mert ismerem a gazdasági vezető munkamódszereit: a szakmai kérdéseket megtárgyalja velünk, és a válaszokat, mint saját tudását adja elő az igazgató úrnak. Ez a korábbi években is így volt, csak akkor az ügyvezetők velem is megbeszéltek bizonyos kérdéseket, ezért ismerték a felkészültségemet és a tudásomat, tehát idén, mint munkaügyi csoportvezető a gazdasági vezetőhöz fordultam a munkaügyön jelentkező problémákkal, így azzal is, hogy a munkaügyön dolgozó két kolléganővel kapcsolatban milyen problémák merültek fel, mivel a munkaköri feladataim között nem szerepelt a munkaügyi csoport tagjainak szóbeli, vagy írásbeli figyelmeztetése.
 
 
A gazdasági vezető akkor, amikor szóban tájékoztattam N A kolléganővel kapcsolatos (lent az 1. pontban olvasható) problémákról, felemelt hangon rám „ripakodott”, és kimentette a kolléganőt. Ha én késve tájékoztattam valamiről, vagy valamilyen hibát vétettem, akkor engem leszidott. A problémákat a korábbi években mindig meg tudtuk oldani emberi hangnemben, de az idén teljesen megváltozott a gazdasági vezető hozzáállása.
 
 
A gazdasági vezetőt 2011.10.22-én a jelentésemben írásban tájékoztattam az alábbiakról:
 
 
1., N V A nem ad információkat, nem kommunikál a munkaügyi osztály életét érintő kérdésekben, illetve sokszor tesz gúnyos megjegyzéseket. Szakmai hibát is vétett, melyet a táppénzellenőrzés folyamán vettem észre (az egyik munkavállalónak 60%-os helyett 50%-os táppénzt számfejtett). A következő hibát a könyvelés vette észre: az egyik kilépő dolgozótól nem vonta le a munkaruha tartozást.
 
 
2., B G folyamatosan kisebb-nagyobb hibákat vét, annak ellenére, hogy szóban már többször figyelmeztetve lett a pontosabb munkavégzésre. Ezekből a hibákból a későbbiekben nagyobb eltérések adódhatnak, amelyek esetleg valamelyik hatóság, ellenőrző szerv büntetését vonhatják maguk után. Az lehetetlen, hogy valamennyi munkáját tételesen végigellenőrizzük, mert akkor felesleges a munkája, hiszen helyette ugyanazt még egyszer elvégezzük.
 
 
Én sem vagyok tökéletes, mindig jeleztem a gazdasági vezetőnek az általam elkövetett hibákat is (pl.: a túlóra számfejtésben elkövetett hiba).
 
 
A gazdasági vezető nem válaszolt az írásbeli jelentésemre, viszont a munkaügyi osztályon 2011.10.28-án csak én kaptam írásbeli figyelmeztetést egy hiányosságért. Az írásbeli figyelmeztetéssel egyidejűleg a gazdasági vezető aláíratta velem a munkaügyi csoportvezetőből munkaügyi ügyintézővé történő lefokozásomat, melyet csak azzal indokolt, hogy nem tudom ellátni a csoportvezetői feladatokat. Erre korábban sem szóban sem írásban nem figyelmeztetett.
 
 
Ezek után 2011.10.30-án írásban és 2011.11.02-án személyesen is az ügyvezető igazgató úrhoz fordultam, tájékoztattam, hogy nem értek egyet a lefokozásommal és kértem indokolja meg a döntés. Tájékoztattam, hogy az első években - amikor szinte egyedül vittem a munkaügy dolgait – sokat túlóráztam, hiszen másképp nem lett volna kész a munka. Ezek a túlórák nem lettek kifizetve, nem is kértem sosem. Az igazgató úr a leváltásom kapcsán olyan indokokat említett, hogy vidéki vagyok és sok főiskolát végzett keres munkát. Én tájékoztattam, hogy sokat tettem a SZ Kft-ért és sértőnek tartom a lefokozásomat.
 
 
Sajnos 2011.11.02-án a munkából hazafelé menet a fentiekben felsoroltak miatt lelkileg nagyon zaklatott állapotban voltam, valószínűleg ez lehetett az oka, hogy megszédültem és elestem. Beütöttem a derekamat és megrándult, azóta nagyon fáj, nem tudok ülni és munkaképtelen vagyok. 5 hetes kórházi kezelésen vagyok túl, 1 hetet már itthon töltöttem, de nagyon elkeseredett vagyok, mert nem tudom, hogy mikor leszek munkaképes.
 
 
A fizikai és a lelki állapotomat tovább rombolja az, hogy a SZ Kft. társadalombiztosítási kifizetőhelye nem ismeri el a balesetem üzemiségét, ami anyagi veszteséggel jár nekem. Egyedülállóként nevelem a 13 éves fiamat, így nem mindegy, hogy mennyi a jövedelmem. A kórháztól már két orvosi szakvéleményt is eljuttattam a SZ Kft-nek, de még mindig nem bírálták el, pedig én, mint tb. szakelőadó pontosan tudom, hogy a részükre eljuttatott dokumentáció alapján egyértelműen megállapítható a baleset üzemisége. Az Egészségbiztosítási Pénztártól is kértem már felülvizsgálatot, de azt mondták telefonon, hogy jól jár el a kifizetőhely.
 
 
Az is tudomásomra jutott, hogy az irodában a kollégák már megkapták a 2011. év végi jutalmukat, melyet az egész éves munkájukért kaptak, én egy fillért sem kaptam, pedig január 01-től november 02-ig dolgoztam.
 
 
A fentiekből is látszik, hogy 2011. évben a munkahelyemen nagyon sok stressz ért. Az utóbbi hónapokban hetente 2-3 alkalommal úgy értem haza, hogy fájt a fejem, szédültem és hányingerem volt. Volt olyan alkalom, hogy hánytam is. Volt amikor a gyereket hívtam ki a buszmegállóba, mert nem tudtam egyedül hazamenni. Amikor 2011.11.02-án kórházba kerültem elmúltak ezek a tünetek, csak akkor jöttek elő ismét, amikor telefonon kellett egyeztetnem a gazdasági vezetővel, illetve azóta vannak megint ilyen rosszulléteim, amióta azt látom, hogy a jogaimat sorozatosan megsértik a SZINT Kft-nél.
 
 
Azért írok Önöknek, mert K E gazdasági vezető rokonai Szegeden vezető beosztásokban dolgoznak, és ezért úgy gondolom, hogy más módon nem tudom a jogaimat megvédeni itt Csongrád megyében.
 
 
Segítségüket előre is köszönöm!
 
 
 
 
                                                                                              Tisztelettel: Sz J

 

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.