100 ezer forintot kell befizetnem a bérszámfejtők hibájábó

Tisztelt Mt!


2011. adóigazolásom kézhezvétele után döbbentem vettem észre, hogy a megfizetendő adótartozásom 99.340 Ft.Nem egyéni vállalkozó vagyok, hanem munkavállaló, akinek a munkáltatója készíti havonta bérszámfejtését, ezért úgy gondoltam, hogy joggal bizakodhatok abban, hogy havonta helyes összegeket kapok, helyesen vannak levonva a különböző levonandók.

 


A számomra hatalmas összeg az adójóváírásból adódik, mivel az év végi jutalék kifizetések miatt megemelkedett a fizetésem, így az adójóváírás csak bizonyos mértékig járt. Még a nyáron külön egyeztettem a bérszámfejtővel, hogy mikortól mondjam le az adójóváírást írásban, így az ő tanácsára szeptembertől már nem kértem, a szeptembertől decemberig megkapott bérpapírokon az adójóváírásnál 0 Ft szerepelt, így meg is nyugodtam, hogy minden rendben van.


Amikor rákérdeztem, hogy miből adódik ez a nagy összegű tartozás, akkor szó szerint a következő választ kaptam:

 

"Éves adóhátralékod: 99.340 - 50.938-ennyi volt jogtalan adójóváírás = 48.400,- (4*12100 adójóváírásnak felel meg, úgy néz ki, hogy a program azokban a hónapokban is levonta a 12100 Ft adójóváírást a fizetendő adódból amikor már lemondtad)!


A havi ADÓELŐLEG (mert az év közben levont adó, az ténylegesen CSAK ADÓELŐLEG- amiben különbözik a TÉNYLEGES ADÓTÓL, HOGY LEHET ELTÉRÉS IS, HA EZ ADÓ LENNE, AKKOR NEM KELLENE ÉV VÉGÉN ADÓBEVALLÁST KÉSZÍTENI - NEKEM EZT MÉG A VÁMOSI-NAGY SZABOLCS ÉS A KUPA MIHÁLY ÍGY TANÍTOTTA)"

 

Ez biztosan így van, sajnos, nem értek az adóhoz, nem vagyok bérszámfejtő, se könyvelő, ha az lennék, nem a jelenlegi, teljesen más munkát végző cégnél dolgoznék.A korábbi cégemnél soha ilyen probléma nem volt, mindig jól vonták az adót és egyéb levonandókat.


Kérdésem az lenne, hogy a bérszámfejtőnek milyen esetlegesen anyagi felelőssége van abban, hogy havonta jól készítse el a bérszámfejtést? Kicsit furcsának találom, hogy egy vállrándítással és kioktatással elintézi, hogy közel 100 ezer forintot kell befizetnem az ő hibájából.

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!