E-mailben közöltem, hogy terhes vagyok

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre

 

Tisztelt Munkahelyi Terror blog!

 

Elég összetett problémám van. Újságíróként dolgoztam október közepéig. Korábban is voltak fizetési problémák a főnökömmel, de bíztam benne, hogy betartja ígéreteit és kifizet. Múlt kedden bejelentettem neki e-mailben, hogy terhes vagyok. Levelemre nem válaszolt, de felhívott és közölte, hogy ez nem fontos és hogy ki vagyok rúgva, de amúgy is felszámolják a céget. A rendszergazdával letiltatott a weboldalról is. Még aznap közölte, hogy az alkalmazottja vagyok és gratulált az állapotomhoz.

 Pregnant-woman-using-a-la-007.jpg

Másnap e-mailben rendkívüli felmondást nyújtottam be, amit ő e-mailben elfogadott. Jogász ismerősöm szerint ez érvénytelen, mert nem volt benne az aláírásom, így még az alkalmazottja vagyok. Mit tudok most tenni? A cég ellen végrehajtást indított az APEH még augusztusban, amit a főnököm titkolt előlem, több havi béremmel tartozik, elvileg neki dolgozom, de munkakörülményeimet ellehetetlenítette, fizetést nem kapok, így semmilyen bevételem nincs. Jelenleg olyan helyzetben vagyunk már, hogy egy buszjegyet sem tudnék megvenni.

 

Albérletben lakik, kocsiját, laptopját, tabletjét is bérli, saját tulajdona nincs, bevételeit titkolja. Hogyan juthatok a pénzemhez? Esetleg kártérítést is kérhetek, amiért megtévesztett a cég helyzetével kapcsolatban és amiért kitúrt a munkakörömből? (Jelenleg ő maga végzi a munkámat.) Köszönöm