Inkorrekt és megalázó eljárás

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

 

Tisztelt tanácsadó! 

 

Nevem nem fontos. Én az MTVA-nál – a korábbi Magyar Rádióban - dolgoztam 2009. május 16-tól, ez év január 29-ikéig mint biztonsági őr. A két vagyonvédelmi céget és négy alvállalkozót éltem meg, amióta ott vagyok.  Amíg ott dolgoztam, munkámat mindig a legnagyobb körültekintéssel végeztem, a szolgálati és őrutasításokat mindig betartottam. Az MTVA alkalmazottaival mindig illedelmes és tisztelettudó voltam. Panasz nem volt rám sohasem. A munkába mindig pontosan időre bejártam, soha egyszer sem késtem el, a külsőm mindig kifogástalan, ápolt volt, nem voltam sohasem ittas. Soha senkivel nem volt semmilyen említésre méltó konfliktusom. A feletteseim mindig meg voltak elégedve a munkámmal. Ezzel szemben január 29-én behivattak a feletteseim és közölték, hogy az MTVA biztonsági igazgatójának utasítására én a továbbiakban nem dolgozhatok a területen. Amikor megkérdeztem, hogy pontosan miért, csak kitérő választ kaptam. Felhívtam telefonon az MTVA biztonsági igazgatósága részéről kijelölt objektumvezetőt, hogy pontosan mi az elbocsátásom oka, de igazából ő is csak kitérő választ adott, konkrétumokkal nem tudott szolgálni.

 images.jpg

Sőt azt is meg kell említenem, hogy korábban súlyos az MTVA és a vagyonvédelmi cég presztízsét rontó esetekben egy kollégámat sem bocsátottak el. Ezzel szemben engem mindenféle valós indok nélkül küldtek el. Annyit megtudtam a részinformációkból, hogy valaki/k valamit panaszkodtak rám, viszont konkrét esetet nem tudtak mondani. De ez inkább csak amolyan sablonos kifogás, amivel az embert le lehet rázni. Természetesen levelet írtam az MTVA biztonsági igazgatójának ezzel kapcsolatban, de válasz a mai napig nem érkezett.  Ami még érdekesebb, hogy a vagyonvédelmi cég területi képviselője azt mondta, hogy keresnek nekem a cégen belül másik munkahelyet ez ügyben a következő hét hétfőjén, keressen meg őt személyesen a vagyonvédelmi cég központjában. Aminek én eleget is tettem, de igazából nem lett abból a „pótmunkából” semmi. A részletekbe most nem mennék bele.  Amíg az MR és az MTVA területén dolgoztam egyszer sem voltam betegszabadságon. És igazából szabadságon sem. Mivel 24/48-as munkarendben dolgoztunk.

 

Eleinte a szabadságainkat 2600 ft/nap kifizették. Havonta kb. 2 napot. Ez 2012. májusában megszűnt. Így tavalyi évben bent maradt 13 napom, amit a vagyonvédelmi cég vezetőjének döntése értelmében nem került kifizetésre. Az is egy érdekes dolog, hogy tavalyi év júliusában megtudtuk, hogy az év június 1-étől, egy másik cégnél vagyunk alkalmazásban. A munkaszerződésünket július közepén írtuk alá. Az előző céges kilépő papírjainkat most január 31-én kaptam kézhez. Tavaly június óta bérpapírokat kb. három havonta kapjuk meg. Akkor van, hogy 3-4-et.  Pár nappal később csengetett a postás, hozott egy nagy borítékot. Amiben a kilépő papírjaim voltak, és még annyi, hogy én közös megegyezéssel távoztam a cégtől. Ami azért is furcsa, mert semmit alá nem írtam. Akkor, hogy távozhattam volna közös megegyezéssel? Hiszen rendelkeznie kell a foglalkoztatónak is egy aláírt példánnyal és nekem is. Továbbá a munkaszerződésben pontosan fel, van sorolva, hogy milyen esetekben mondhatnak fel nekem rendkívüli felmondással. Ami ellen egy pontban sem vétettem. Jelentés munkámmal kapcsolatban sohasem készült. Fegyelmi eljárást ellenem nem folytattak le.

 

Figyelmeztetést sem szóban, sem írásban nem kaptam soha. És közösen sem egyeztem meg senkivel sem. Ők mondtak fel nekem. És tudtommal ilyenkor meg kellene indokolni, hogy miért is bocsátottak el. Amire ez idáig nem került sor.  Az is érdekes, hogy a felmondó papíromon, az szerepelt, hogy a papírjaimat és a járandóságaimat, az utolsó munkában töltött napon megkaptam, beleértve, hogy a szabadságaimat kifizették. Ezzel szemben a tény, hogy az utolsó munkában töltött napom január 29ike volt. A papíron január 31-ike szerepelt, amit február 6-án kaptam kézhez, és február 5-én adták postára. Erre bizonyíték a boríték. A fizetésemet pedig csak január 8-án kaptam meg, amit megint csak tudok bizonyítani egy banki kivonattal.    Szerintem a velem szemben lefolytatott eljárás inkorrekt és megalázó volt, amit nem érdemeltem meg és bőven hagy maga után kívánni valót.  Maradok tisztelettel a Magyar Rádió volt rendésze