Diszkriminatív kérdőívet akartak kitöltetni velem

Önnek is van egy története? Kirúgták, megalázták, vagy az 50. interjún is elutasítottak? Zaklatja a főnöke, esetleg az alkalmazottaival akadtak problémák? Írjon nekünk! munkahelyiterror@gmail.com

 

Sziasztok!

Gyakorlott dolgozó, interjúzó és interjúztató vagyok, de ami ma történt, az kiverte a biztosítékot. Jelentkeztem egy pozícióra, a profession.hu-n megadott e-mail címen. Vezetői pozíció, de ez talán mellékes is, ahogy az is, hogy 9 év tapasztalattal rendelkezem, tehát kevés dolog lep meg. Elvileg. Ma kaptam vissza egy e-mailt, hogy megkapták az anyagomat, és legyek olyan kedves, töltsek ki egy kérdőívet. A kérdőívben a fizetési igény mellett olyan kérdések szerepeltek, mint az életkorom, a családi állapotom, a gyerekeim száma, a lakhelyem.  

fuf.jpg

Ezek az adatok személyes adatok, amit ha önkéntesen nem közlök az életrajzomban, akkor nem is vagyok köteles megadni, hiszen egyenlő bánásmód, etc.  Nem véletlen nincsenek benne az életrajzomban, hiszen pályám során számos alkalommal szembesültem a negatív diszkriminációval: mert nő vagyok, mert házas vagyok, mert messze lakom a munkahelytől etc.  

Ilyen kérdéseket egy interjún, vagy szűrő kérdőíven nem lehet feltenni, szerencsére törvényünk is van róla.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300125.TV

Természetesen megírtam a cégnek, hogy nem szeretném kitölteni a kérdőívet, mellékeltem a vonatkozó jogszabályokat, azt pedig nyilván nem írtam meg, hogy ezek után, ha könyörögnének, akkor sem mennék be interjúra.   Fontos, hogy tisztában legyünk a jogainkkal, már egy interjún is, és ne hagyjuk, hogy megalázzanak bennünket.  

 

Üdv.,

A listazz.com segítségével Feketelistára tehetitek az inkorrekt cégeket, a megtévesztő álláshirdetéseket.

 

banner_1.jpg