Egy kirúgott kismama története

Önnek is van egy története? Kirúgták, megalázták, vagy az 50. interjún is elutasítottak? Zaklatja a főnöke, esetleg az alkalmazottaival akadtak problémák? Írjon nekünk! munkahelyiterror@gmail.com

 

Tisztelt Mt Blog!


Nehéz olyan világba gyermeket szülni, ahol egyes vezetők következmények nélkül megtehetnek bármit a kiszolgáltatott emberekkel. Én most mégis erre készülök: életet adni valakinek és bízni abban a mesében, amelyikben a rossz elnyeri méltó büntetését.

Történetem a következő:

 

2014. november 5-ig 12 órás munkaidőben dolgoztam határozatlan idejű munkaszerződéssel, a munkaköröm stresszes és fárasztó volt, mindemellett alacsony fizetéssel rendelkeztem. Októberben kaptam egy állásajánlatot, az új munka kevesebb stresszel és kedvezőbb anyagi feltételekkel kecsegtetett, napi 8 órában. Mivel az előző helyen még veszélyeztetett terhesként sem alakult volna jobban a jövedelmem, éltem a lehetőséggel és váltottam. Október 22-én aláírt új munkaszerződéssel bebiztosítva mondtam fel a régi helyen, új főnökömet pedig a megegyezés alkalmával egyúttal szóban tájékoztattam várandósságomról, amivel akkor semmi problémája nem volt. Az első munkanapomon, november 10-én kaptam egy másik munkaszerződést (visszadátumozva a megegyezés napjára) immár kikötve a 3 hónapos próbaidővel.

egy-kismama.jpg

Tisztában voltam ennek veszélyével, de már nem tudtam semmit sem tenni, az előző helyen már felmondtam. Szóvá tettem aggályomat a próbaidőt illetően, majd új főnököm megnyugtatott, hogy mivel én már az elején korrekt módon közöltem vele a várandósságomat, ő is korrekt lesz velem a jövőben. Megegyeztünk szóban, hogy számítanak rám az irodában a szülésig, utána pedig ahogy időm és a baba engedi, otthonról folytatom a munkát (kreatív szövegíróként dolgoztam, ez pedig otthonról is maradéktalanul végezhető feladat). Hozzátette, hogy szeretne felvenni majd később még egy embert mellém, akinek majd át tudom adni a munkát. Ezek után bíztam annyira a szavaiban, hogy nem írtunk alá erre vonatkozó egyéb megállapodást.

 

2 hónap után munkatársaimtól tudtam meg, hogy elkezdték keresni mellém az új embert,
majd továbbra is biztattak, hogy elégedettek a munkámmal, nincs okom az aggodalomra. Végül január 16-án behívtak a főnököm irodájába, ahol a kezembe nyomták az indoklás nélküli, azonnali hatályú felmondásomat és a félhavi fizetésemet borítékolva. A próbaidőm február 10-én járt volna le. 10 percem volt átadni az irodai gépemet és az asztalomat, majd el kellett hagynom a házat.


24 hetes kismama vagyok, a babát május közepére várom, a TB-m a felmondással megszűnt, a jövedelmem szintén. Ezek után hogyan maradjak erős?



Üdvözlettel: Nyikolajevna

 

 

HIRDESSEN SZINTE INGYEN A MUNKAHELYI TERROR BLOGON!

 

index_13.jpg