Nem engednek szabadságra, mert szerintük nem jár

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Tisztelt Munkahelyi Terror blog!

 

Szeretnék érdeklődni, mégis hogy működik a szabadságok kiadása jelenleg. A mostani munkahelyem az első, így sajnos nincs összehasonlítási alapom, vagy korábban szerzett tapasztalatom. Nem tudtam a végzettségemnek megfelelő állást találni, ezért elhelyezkedtem itt a térségben, egy 3 műszakos gyári munkát vállaltam el, mert kell a fizetés. A próbaidőm már február elején lejárt, véglegesítettek is. Most április közepe van és mivel már közel fél éve itt vagyok, múlt héten úgy gondoltam, hogy szólok a főnökömnek és a HR-nek és szabadságot veszek ki. Csak 3 napról lett volna szó, egyrészt azért, mert fél év után úgy gondoltam ennyi igazán beleférne, legalább pihenhetnék egy kicsit, de ami még ennél is lényegesebb, a nővéremnek lesz az esküvője tőlünk közel 200 km-re, így szerettem volna ott lenni a jeles napon.

 bentley-factory-crewe-05.jpg

Szóltam bent a gyárban az illetékeseknek, akik azonnal leszögezték, hogy semmiképp nem adnak ki szabadságot a számomra, ezért nem mehetek sem pihenni, sem az esküvőre. Amikor rákérdeztem, mi az oka ennek, azt mondták, hogy nem jár még nekem szabadság. Olvasgattam erről a kérésem előtt és én úgy tudtam, hogy 3 hónap után igenis járna a szabadság, ráadásul egy hányadával én rendelkezhetnék, tehát akkor vehetném ki, amikor szükséges volna számomra. Amikor mindezt el is mondtam bent, azt a választ kaptam, hogy nem vagyok tisztában a dologgal, egyelőre nekem semmiféle szabadság nem jár, így az esküvő előtti és utáni napokon is dolgoznom kell majd, tehát nem tudok elutazni.

 

Mivel teljesen összezavarodtam, önökhöz fordulok most. Tényleg én olvastam és értettem félre a jogszabályokat, vagy a munkahelyemen próbálnak megvezetni és ügyeskedni, ezzel elérve, hogy akkor kelljen dolgoznom, amikor ők akarják, és csak akkor pihenjek, amikor erre engedélyt adnak, mert mondjuk lesz olyan időszak, amikor a termelés egy kicsit visszaesik? A kollégáimmal erről nem tudok beszélni, mert itt mindenki mindent elhisz és be is tart, amit mondanak nekik. Én sem szeretnék nagy konfliktust, de szeretném azért tisztán látni a helyzetet. Nekem egyelőre úgy tűnik, hogy egyáltalán nem őszinték velem és csak azt akarják elérni, hogy ne is gondolkodjak, itt ehhez vannak szokva és azt és úgy tegyem, ahogy megkövetelik.

 

Kérem, ha tudnak, tanácsukkal segítsenek kideríteni, mi a valós helyzet. Válaszukat előre is szépen köszönöm.

 

Tisztelettel,

 

István