Telefonon sároz a volt munkáltatóm

 

Tisztelt Szerkesztők!

 

Az alábbi témával kapcsolatosan szeretnék állásfoglalást kérni Önöktől. Ha esetleg leközölhetőnek ítélik meg, kérem, hogy azt anonim módon tegyék. 

 

2013-ban az akkori munkáltatómmal megromlott az addig felhőtlen viszonyom. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy nem a korábbi precizitással végeztem a munkámat, így figyelmetlenségből hibáztam. Ennek eredményeképpen a munkáltatóm rendkívüli felmondást kezdeményezett, amelyet nem fogadtam el. A "megbeszélésen" nem adtak lehetőséget érdemi védekezésre, jogi képviselőm értesítésére. Hozzáteszem, a munkáltató részéről 4-en ültek velem szemben...

4-en 1 ellen...

 

Próbáltam magam védeni, ez annyiban sikerült, hogy egy kézzel írott nyilatkozat keretében kártérítésre köteleztek, cserébe egy közös megegyezéssel történő felmondásért.

 

Jobb híján elfogadtam, de persze tudtam, hogy részükről a szándékosság (és egyáltalán a károkozás ténye nehezen bizonyítható) ezért a kártérítést nem fogom elkezdeni, megvárom amíg ők lépnek, és ha jogi útra terelődik a dolog, akkor ott eldöntjük. 2 év telt el, és természetesen nem történt semmi.

 

Pár nappal ezelőtt a korábbi munkáltatóm telefonon felhívta a jelenlegi munkáltatómnál a közvetlen felettesemet és elmondta, hogy én tartozom nekik, amit nem fizetek, illetve, ezt megtoldva, erős túlzásokkal igyekezett rossz színben feltüntetni. 

 scared_businessma_450.jpg

Mostani vezetőm természetesen kérdőre vont a kapott információk alapján, azonban korrekten elmondta, hogy mivel az itt végzett munkámmal meg van elégedve, illetve számára is visszás az egész helyzet, nem kíván semmilyen retorziót alkalmazni velem szemben. Annyit kér, hogy amennyiben korábbi munkáltatóm bármit lép, arról tájékoztassam. 

 

Kérdésem az, hogy ez a telefon mennyire volt jogszerű? Lehet ilyet tenni? Mivel telefonon történt ez, én tudok egyáltalán bármilyen módon jogszerűen védekezni? Ezek után ha bárhova megyek mindenhova utánam telefonál, és kvázi lehord mindenki előtt? Ki lehet ezt kerülni valahogy? 

 

Gondolom nehéz helyzet, mert annyi esze volt, hogy telefonon kereste meg a jelenlegi vezetőmet, és bárkit berángatnék a Bíróságra, letagadna mindent.

 

Ha tudnak információval szolgálni, azt előre is megköszönöm.

 

Tisztelettel és üdvözlettel: