Kirúgtak egy gyomorrontás miatt

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot.

 

Tisztelt Munkahelyi Terror Blog!

 

Jogi kérdéssel fordulok Önökhöz, mivel úgy érzem nem csak méltánytalanul, de talán jogtalanul is jártak el ellenem. Elnyertem egy gyakornoki állást egy 160 országban jelenlevő banknál, ahol határozott idejű munkaszerződést írtam alá, és hétfőn kellett volna kezdenem. Vasárnap megbetegedtem, heveny, vírusos gyomorrontásom lett, így nem tudtam felkeresni a munkaidő elkezdése előtt a bankot, hogy aznap nem fogok tudni bemenni dolgozni,csak 11 óra körül, ekkor meg is beszéltem a HR-essel, hogy szerdára talán már jobban leszek, de ez nem biztos, és aznap keresem őket megint legkésőbb.

 

Nem lettem jobban, sőt, így esélyem sem volt se kedden, se szerda reggelig nemhogy bemenni, de telefonálni sem, tehát csak szerda délután tudtam őket felkeresni. Meglepődve hallottam ekkor a HR-estől, hogy mivel szerdán nem a munkaidő előtt vagy annak kezdete körül jeleztem, hogy ma sem jövök, és ez már a második ilyen alkalom, ezért elbocsátanak. Mivel a munkaszerződésemben nincs kitétel arra, hogy hiányzás esetén hány óráig kell jelentem, hogy aznap nem megyek, a HR-es sem hívta fel a figyelmem rá, hogy mindenképp korán hívjam őket, különben felbontják a szerződésem, valamint a hiányzásomról orvosi igazolásom is van, így nem teljesen értem, hogy milyen jogalapon bocsátottak el.

 

19767678_l-610x439.jpg

 

Főleg annak tükrében vagyok tanácstalan, hogy emailben azt írták, súlyos szerződésszegést követtem el, és ez a kirúgásom oka. Az eddig olvasottak nem adtak túl sok okot a bizakodásra, mivel több helyen is találkoztam azzal, hogy a határozott idejű munkaszerződéseket bármikor bármilyen indokkal felmondhatják a munkáltatók. Ettől függetlenül szeretném megkérdezni, hogy lehet-e bármilyen jogi lépéssel élni, és ha igen, tanácsos-e?

 

Amennyiben nem, facebookon, vagy más internetes közegben lehozható-e a történet nevekkel és cégnévvel, vagy nevek nélkül, de cégnévvel? A munkaszerződésemet, az igazolást, a hívásnaplót mind tudom scannelni.

 

 

Segítségüket előre is köszönöm,

 

G.

Amennyiben jogász vagy és szívesen segítenéd a Munkahelyi Terror blog munkáját, keress minket bátran valamelyik elérhetőségünkön!