Silány órabér, 60 órás munkaidő

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot

 

Sziasztok!

 

Elsősorban a történetem mesélném el, másodsorban tanácsot kérnék, hogy mit tehetek a jelenlegi helyzetben. December elején elkezdtem dolgozni vagyonvédelmi területen egy új cégnél, az elején minden szép és jó volt, magas fizetésekről beszéltek, bónuszokról, céges autóról, mindenről, ami felizgatja az ember fantáziáját. Aztán jött a fekete leves, bár az órabér silány, a munkaidő egyhuzamban 40-60 óra, a 24 óra alatt kötelező 4 óra pihenőidő hiányzik a koncepcióból, ébren, helyesebben éberen kell ledolgozni a 40-60 órát, ami már embertelennek számít szerintem. A pályafutásom a cégnél rövidre sikeredett, köszönhetően a főnökök agresszív fellépésének, fenyegető magatartásának és a kollégák hozzáállásának, mentális fejlettségének.

 781fb5_f130dfba918d4de79606fe939fd1f239.jpg

Az egyik éjszaka a főnököm agresszív magatartást tanúsított irányomban, ekkor a múltbéli tettlegességig fajuló konfliktusainak tudatában fogtam magam, munkaidő letelte előtt 2 órával eljöttem és búcsút intettem. Azóta is folyamatosan megy a futkosás, telefonálgatás, hogy fizessenek ki, törvénybe iktatott 5 napon belül, ami ugyebár kötelességük lenne. De ők a törvény szó hallatán csak cinikus hangnemet tanúsítanak irányomban, jóízű kacagással kísérve. Mikor feltettem a kérdést, hajlandóak-e a törvény szerint cselekedni és kifizetni a felmondásomat követő 5 napon belül, a válasz az volt, felejtsem el, nem férnek a pénzhez, a főnök külföldön van és csak jövő év január hó közepén merjek álmodni a fizetésemről.

 

Sajnos nem tehetem meg, hogy közel 1 hónapot várok, hiszen itt a család, új munkahely ahova anyagilag biztosítanom kell a megfelelő ruházat megvételét, a bejárásomat, na meg ugye a szolgáltatóknak sem mondhatom azt, hogy légyszi-légyszi várjatok a csekkek befizetésével 1 hónapot, mert nem fizetnek ki itt. Kihez fordulhatok, aki jogi segítséget, esetleg képviseletet nyújt számomra a fizetésem törvénybe iktatott határidejének betartatásában? Hogyan juthatok előbb a pénzemhez? Veszélyeztet-e az, hogy nem fizetnek ki a jogi eljárás megkezdése miatt? Mi van akkor, ha a vezető a szokásához híven a címemen felkeres és agresszív magatartást tanúsít irányomban?

 

 Kérlek benneteket, a nevem és az email címem semmilyen formában sehol ne tegyétek közzé, hogy ne legyen konfliktus a levelemből! Válaszotokat várom, nagyon hálás lennék a segítségért!

 

Tisztelettel, K.R.