Nem engednek el az új munkahelyre

Tisztelt Mt!

Durván másfél éve öt hónappal szülés után felhívtak a munkahelyemről, hogy ha most nem megyek vissza dolgozni, akkor vesznek fel helyettem valakit és nem számítanak majd a munkámra a védettség lejárta után. Jeleztem akkor nekik ,hogy az öt hónapos gyermekem felügyeletét nem tudom megoldani munka mellett, így nem tudom teljesíteni a kérésüket.

Novemberben jár majd le a GYED-em, így pár hete jeleztem a munkáltatónak szóban a visszatérési szándékom. Először közölték, hogy nem tudnak visszavenni, majd egy napra rá valaki egy másik pozícióban felmondott és felhívtak, hogy jöhetnék az ő helyére. Majd egy nappal később felhívtak, hogy mégsem, de fél év múlva egy másik pozícióba igen előbb nem tudnak visszavenni.

Kezdett elegem lenni a sok variálásból, így elkezdtem más állásokra jelentkezni. Erre még egy nappal később felhívtak, hogy mégis visszavesznek a régi helyemre, mert váratlanul felmondott aznap az utódom is és üres lett a korábbi helyem.

Így gyakorlatilag buktam a 13 évi munka után járó esetleges végkielégítés lehetőségét is, ezért elkezdtem bejárni 8 órában dolgozni újra pár napja. Azonban nem hivatalosan, mert a felmondott utódom már csak két hétig dolgozik és így a könyvelés lejelentett szeptember 1-től visszamenőleg napi 8 órában, hogy a szülés miatt felhalmozódott másfél havi szabadságom minél hamarabb letudják. Még kb két hétig szabadságon lennék azt zsebbe gondolták odaadni, mert sürgősen át kellene vennem az utódom ügyeit.

Időközben azonban kaptam egy másik cégnél nagyon jó állás ajánlatot. A gond csak az, hogy ott 11.01-től nem dolgozik már a külföldre költöző elődöm és csak akkor kapnám meg az állást, ha előtte legalább két héttel munkába tudnék állni a betanulás miatt. Az pedig bőven beleesik a 30 napos munkavállalói felmondási időmbe.

Tegnap leültem beszélni a vezetőséggel a régi munkahelyen és adtak egy magasabb fizetés ajánlatot - amit kértek, hogy éjszaka még gondoljak át. Biztosítottak róla szóban, hogy ha nem fogadom el, akkor ma felmondhatok és azonnali hatállyal el is engedtek. Közben jeleztem az új munkahelyemnek, hogy vállalom az állást, mert munkába tudok állni időben.

listeningscared.jpg

Erre ma beadtam írásban a felmondásom és váratlanul azt közölte inkorrekt módon az ígéretével ellentétben a vezetés, hogy mégsem tud eltekinteni a munkámról a felmondási idő alatt (amúgy határozatlan idejű a munkaviszonyom).

Nagyon kellemetlen helyzetbe hoztak és váratlanul ért, mert korábban volt egy viszonylagos bizalom közöttünk. Ezért most az között kell választanom, hogy vagy két ló közé esek és kereshetek egy harmadik állást, vagy a felmondási idő második felében önkényes módon nem járok be a mostani munkahelyemre vállalva a jogi következményeket.

A férjem viszont felhívta a figyelmem egy esetleges utolsó mankóra: szerinte nagyon gyengén van dokumentálva a visszatérésem jogilag, így talán az az egyetlen sebezhető pont.

A szülés előtt egy azon tulajdoni kör két cégénél dolgoztam papíron fizikailag ugyanabban az irodában. X cégnél napi két órában, Y cégnél napi hat órában. Viszont a visszajöveteli szándékom csak szóban jeleztem az X cég ügyvezetőjének, és azt mondták, hogy mostantól csak X cégnél leszek 8 órában, mert átvariálják. Azonban a visszatértem óta semmilyen új munkaszerződést nem adtak még átolvasásra sem - nem hogy aláírásra - és papíron még az Y cégtől sem bocsátottak el. Azt sem tudom, hogy mi alapján jelentettek le X cégnél szeptembertől 8 órás munkára újra a NAV felé módosított munkaszerződés híján. Y cégnél pedig nyilván le sincs már jelentve az újbóli munkába állásom. Még orvosi alkalmassági vizsgálatra sem küldtek el a szülés óta.

Ma X és Y cégnél is beadtam a felmondásom és november közepéig GYED-en leszek még.

  1. Vajon tudok X cégnél arra hivatkozni, hogy én a régi munkaszerződésem tekintem érvényesnek, ami szerint nincs joguk napi nyolc órában foglalkoztatni csak kettőben?
  2. Vajon ha Y cégnél (a 6 órás) nem álltam még gyed közben újra munkába, nem jeleztem hivatalosan a visszatérési szándékom, hanem GYED alatt felmondtam akkor le kell dolgoznom az ottani 6 órás munkámat a felmondási idő alatt?
  3. Ha hivatalosan még az X cégnél sem álltam munkába, mert a szülés utáni visszatérést követően kötelezően kiadandó szabadságom töltöm papíron és közben mondtam fel, akkor felfüggeszthetik a szabadságom további kivételét és berendelhetnek munkára?

Nagyon megköszönném a tanácsokat, mert talán egy számomra előnyös jogi előzménnyel ki tudnék csikarni egy közös megegyezéses felmondást valami kompromisszummal a helyzet további elmérgesedése helyett!!