A leendő főnöknek nem vagyok szimpatikus

Ma is két bejegyzés kerül publikálásra, a második szintén munkajoggal kapcsolatos. Természetesen nem fogunk ebből rendszert csinálni, kivéve, ha továbbra is ilyen sok levelet küldtök nekünk. Amúgy még egy-két nap és teljesen jól leszek azt hiszem.

Még valami: kicsit aktívabban tessék kommentelni!

Despi

Kedves Erynnis,

Az alábbi problémával kapcsolatban kérnék segítséget:

Egy cégnél jártam interjún, ahol a bemutatkozáskor éreztem (semmi konkrétum, csak megérzés), hogy a leendő főnöknek nem vagyok szimpatikus. Rajta kívül a hr-es volt ott, az interjú rendben ment, de ahogy sejtettem is, visszajeleztek, hogy nem rám esett a választás.

Később (kb. 2 hét múlva) újra felhívtak, hogy mégis felvettek, majd egy hét elteltével (tegnap) ismét felhívtak, hogy oké minden, de nem lenne-e kedvem egy másik (kevésbé jó) pozícióval kezdenem náluk. Nemet mondtam, hiszen egy teljesen más jellegű munkáról lenne szó, amihez sem tapasztalatom sem képességeim nincsenek (értékesítés), úgyhogy marad az eredeti terv jelen állás szerint.

Egyelőre még nem kezdtem el dolgozni, de meglehet, hogy a próbaidő alatt elküldenek, mert a leendő főnöknek nem felelek meg, csak talán nem hozhatott egyedül döntést...

A konkrét kérdésem az lenne, hogy próbaidő alatt semmilyen jogorvoslattal nem lehet élni, ha elküldenek? Legjobb tudomásom szerint nem kell indokolni ezidő alatt az elbocsátás okát, de talán van, amit jó tudnom...

Előre is köszönöm, Név nélkül

Kedves "Név Nélküli"!

A próbaidőnek pont az a célja, hogy a felek megismerjék egymást, ezért a munkaviszonyt ez idő alatt bármelyik fél - tehát te is - indokolás nélkül megszüntetheti. Emiatt kizárt a jogorvoslat, sajnos ezt a kockázatot be kell vállalni. Ha jól végzed a munkádat, nincs mitől félned, az emberi szimpátiát pedig nem lehetetlen befolyásolni (az is lehet, hogy csak rossz napja volt a főnöknek).

A munkaköri leírásra viszont figyelj oda, nehogy mégis abba az új pozícióba rakjanak be, amit nem akartál elvállalni.

Üdv, Erynnis