Milyen álmaid munkahelye?

 

Kiskoromban meg voltam róla győződve, hogy híres sportoló, vagy orvos leszek és olyan hihetetlen dolgokat fogok véghezvinni, amire méltán büszke lehet majd mindenki, aki csak ismer. Sajnos ezen álmaimat nem sikerült megvalósítanom, egész más irányba sodort az élet, de ez nem jelenti azt, hogy feladtam volna a reményt és hogy ne mernék akár felnőtt fejjel is álmodozni. Neked milyen álmaid munkahelye?

 

Tavaly december vége felé megkeresett egy úr és arra kért, vegyek részt a Hewit Associates nemzetközi, humán tanácsadással foglalkozó szervezet 2010-es kutatásában. Miután világossá vált számomra a felmérés célja, természetesen örömmel igent mondtam a felkérésre. Végre valaki nem csak a munkáltatók elvárásaira kíváncsi, az egyetemisták és főiskolások, pályakezdők és a több éves munkatapasztalattal rendelkező munkavállalók munkaerőpiacról alkotott véleményét is szeretné megismerni.

 

Természetesen utánanéztem a legutóbbi felmérés eredményeinek és számtalan hasznos információval lettem gazdagabb. Azzal a ténnyel eddig is tisztában voltam, hogy a pályakezdők (mint jómagam) többnyire kisebb fizetési elvárással vágnak neki egy-egy interjúnak, de azt nem gondoltam volna, hogy a férfiak közel 30 százalékkal magasabb bért szeretnének, mint a női munkavállalók.

 

Megtudtam, hogy a felsőfokú végzettségűek elvárásai 5 munkával töltött

év után nőnek magasan az átlag fölé, ők átlagosan nettó 300 ezer forintot várnak munkáltatójuktól.

 

Kiderült, hogy minél nagyobb egy szervezet, a munkatársak fizetés-elvárásai annál magasabbak. Sokkal szerényebbek ugyanakkor azok, akik éppen munkát keresnek. Ők
nettó 183 ezer Ft körüli összeggel is megelégednek, csak munkát találjanak.

 

Természetes, hogy vannak jól és rosszabbul fizető szakmák. A pályakezdők elvárásait szakmánként összevetve az derült ki, hogy az IT/ telekommunikáció területén illetve a mérnök/műszaki területen elhelyezkedni vágyók remélnek legmagasabb kezdő fizetéseket (havi nettó 155-160 ezer Ft-ot), miközben a vendéglátás/ idegenforgalom illetve a HR területei kecsegtetnek a legalacsonyabb kezdő bérekkel (nettó havi 130-140 ezer Ft-tal).

 

Miután átfutottam a tanulmányt, amelyet Ti is letölthettek innen, lelkesen vetettem bele magam a legújabb kérdőív kitöltésébe. Elsősorban azért, hogy együtt formálhassuk a hazai munkáltatókat olyanná, amilyennek látni szeretnénk őket és persze az sem mellékes, hogy a 10 perces teszt megválaszolói között értékes nyeremények ( iPod, MP3 lejátszó, fényképezőgép, digitális videokamera) kerülnek kisorsolásra. Ha mindez nem volna elég, friss fizetési adatokat kaphatunk az általunk kiválasztott munkakörről, így megtudhatjuk, milyen anyagi lehetőségekkel kecsegtet az a szakma, amelyben dolgozni szeretnénk.

 

Mindenkit arra buzdítok, hogy szánjon rá 10 percet az álláskeresés, vagy a munkahelyi kávézgatás közben és töltse ki az alábbi kérdőívet:

 

https://www.myhewittsurvey.com/survey/YFPR10&r=NTWAVE