Kirúgtak, mert énekeltem munka közben

Tisztelt Blog,
 

Amiatt írom levelem, mert utóbbi munkahelyem felháborító volt.
Egy székesfehérvári közepes nagyságú cégnél sikerült elhelyezkednem, amely hőmérséklet szabályozók gyártására specializálta magát fűtő- és háztartási készülékek számára.Eseti szerződésem volt, bár első nap kaptam szerződést csupán, melyet munkavállalás közben írattak alá velem.

 


Baleseti szempontból kimagaslóan rossz hely volt, a napi szünet mint
utóbb olvastam napi 8 órában 20 perc, valamin távozás előtt 5 perc.
Azaz 5:50 re legyen bent az ember, és 14:50 kor távozhat.
Közölték a kolléganők, hogy semmi gond, azért ha nagyon fontos ki
lehet ugrani pisilni, vagy inni egy gyors szódát van automata, de
nem szabad sokszor kimenni...-igen, kérdeztem ha esetleg felfáztam
akkor is ez van. Természetesen, -közölték.


A munkahely olajos, sorjás vaspréselvény lemezekkel is dolgozik, a
darabszám iszonyatosan magas, mindemellett munkához kesztyűt vagy adnak (egy db/nap ), vagy sem. Úgy jártam, fúróra helyzetek menetet javítani, igen, csak az anyag
irdatlan sorjás volt, erre közölte a sorvezető hölgy, itt tilos
a kesztyű..?Elmondása szerint valakinek lekapta a kezéről a gép-ezért.
A főnökkel hosszas egyezkedéssel kikértem egy gumi kesztyűt magam
számára, mely kb. óra alatt leszakadt rólam, erre az a válasz jött,
nincs több, oldjam meg?


A szalagon 1970-ből visszamaradt székek vannak, ahol megülni nyugton
képtelenség, és igen gerincterhelő, szabályos hát és váll fájással
távoztam napi szinten ezek miatt. A fúrók előtt vagy volt sorja védő plexi, vagy sem, ha volt akkor is oly pici, hogy ha az ember hátra dőlt, egyszerűen szembe találhatta a
gép. De többnyire nincs védő plexi felszerelve, a présgépek elavultak. A
darabszám: 700db/ óra egyes esetekben képtelenség, senki sem tudta
megcsinálni.


Az embereket evvel stresszelik, mivel én az üzemben nem találtam olyan
embert, aki azt állította, kivitelezhető. Munkahelyi védőszemüveg fogalma ismeretlen, felháborodtak, ha az ojaltol tocsogó kesztyű helyett újat kívántam igénybe venni.
A szalagon vagy szabályosan dolgozik az ember és nincs darabszám, vagy
rohan és a következő embernél kidobálja a gép, és a főnökünk Istene a
darabszám- én mint dolgozó nem éreztem ennek lehetőségét, sem anyagi, emberi megbecsülésem.


A munkahelyen februárban nem volt fűtés, kb 3 nadrágban ülve fáztam,
lehetett 14 fok, ha beleheltük a nap végére.
Közölték,hétvégén nincs fűtés, majd bemelegszik a hely..?
A szóda az van, pohár az nem jár, igaz nem szóltak még arról sem ,hogy
vigyek munkaruhát magamnak.


A slusszpoén az ,hogy többnyire hozni tudtam a darabszámokat,
nehezen, de kínnal és fájó karokkal (, mint írtam ergonómia szó a szótárban létezik náluk és többnyire nem ismert a munkahely fogalmával egy napon )
Amiatt rúgtak ki,mivel énekelni mertem a munkahelyen és lefolyok a
székről-ezzel indokolt a főnököm..?!


Mobilozni szabad, rádiót hallgatni nem, gépesített helyen szabad, de
halkan énekelni nem gépesített helyen tilos?KHM...?!
Senki nem említette a szerződésben, sem az alkalmazásomban. Igaz a
gépek a főnökünk életkora felett jártak többnyire , igaz ő is
nagyapai korban volt már.


Zongorista végzettséggel úgy éreztem kihajtják belőlem a maximumot
majd kiraknak, mint többnyire az engem megelőzőket.
Pár munkaerő kivételével aki évek óta ott dolgozik 3 havi alkalmazás a
divat...? Mért is, nem tudom..?!


Felháborító ez a kizsákmányolása a rászoruló, családot nevelő embereknek.
Nekem, mint valamelyest sérelmezettnek ez felháborítóan botrányos
volt,... ez volt életem egyik legszörnyebb munkahelye.


IGAZ DIÁKKÉNT 45 ALKALMI GYÁRI / IPARI MUNKAHELYET JÁRTAM VÉGIG.
Ha tudnak ezzel kapcsolatban valamit tenni, várom válaszukat miképp
van itt jogorvoslati hely, köszönöm szíves tájékoztatásukat:

 

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.