Silány fizetés, nulla karrier

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

 

Tisztelt MT Blog!

 

Egy elég érdekes problémám van, amivel valószínűleg nem vagyok egyedül...

 

Először a történet: 2008-ban kezdtem el dolgozni egy állami cégnél, ami nagyrészt fizikai munkásokat alkalmaz. Ekkor kezdtem bruttó 120.000 ft-al (a gazdasági válság hajnalán), fizikai munkás szerződéssel, adminisztratív, irodai, képernyő előtti munkát végezni.  Az akkori közvetlen felettesem egy művezető volt (legyen B.), aki kb. 2009 feléig dolgozott velünk, majd áthelyezték főnöknek egy másik telephelyre, de amíg együtt dolgoztunk, sok nézeteltérésünk volt, akár apróságok tekintetében is (pl. rondán írok, sajnos adottság - szerinte ez trehányság, hanyagság) Innentől a helyére egy másik művezetőt kaptam, akivel remekül tudtunk összedolgozni. Ez az a nyugodt állapot tartott egészen 2011 végéig, amikor az addigi főnök nyugdíjba ment, és B. visszakerült hozzánk, de már főnöki beosztásban, és egyből átrendezte a posztokat - az egyik adminisztrátor-titkárnő hölgy is nyugdíjba ment, egy kolléganője megkapta az ő feladatait, én meg ennek a kolléganő dolgait nagyrészt...és a legjobb, hogy hozott egy új embert, egy fiatal srácot, akinek szakmabeli középfokú végzettsége volt (tegyük hozzá nekem is, csak testvérszakmában).

 shutterstock-sad-man.jpg

Szóval újonc, és egyből művezetői szerződés, és az ezzel járó jóval magasabb fizetés, cserébe csak annyit kellett dolgoznia nagyjából, mint nekem előtte - az én munkám meg eltolódott más területre, de szükség esetén a kollégát kész kellett lennem pótolni, ez rendelkezés azóta is, nem is mehetünk egyszerre szabadságra. Az évek alatt több apró rutinmunka is átvándorolt hozzám az új kollégától, amit elvárnak, hogy csináljam meg ugyanúgy, kevesebb fizetésért, mozgóbér jutalom nem mindenkinek kerül kiosztásra, mondanom se kell, hogy én nem voltam a listán egyszer se, csak a rendes all-in évvéges céges jutalmaknál (amik az évek előrehaladtával olvadtak, 30-25-20.000 ft, majd idén karácsonykor sikerült elérni a ground zerót, 16.000 ft-nyi erzsébet utalvány, köszi, számlát befizetem vele)....hosszúra nyújtás helyett leírnám a tényeket és kérdéseket: 

 

- kiskorom óta szemüveges vagyok, ennek ellenére se a szerződésben, se máshol nincs szó erről, se a képernyő előtti munkáról, holott azóta már a 4. szemüveget koptatom; a képernyő előtti munkavégzésről külön szabályzat is van az intraneten, éves szinten eddig 20.000, most már 30.000 ft maximális térítéssel.

- a szemüveg témát felhoztam egyszer B főnöknél, az volt a válasza, hogy ezt nem tartalmazza a szerződésem, ergo vagy kifizetem zsebből, vagy ha nem vállalom, választhatom a fizikai munkát (szerződés alapból ezt tartalmazza), szemüveg persze ugyanúgy kizárva 

- "újonc" kollégámhoz képest eléggé silány fizetés - nem a kolléga fizetésére irigykedem, hanem a sajátomat keveslem, 80%-ban ugyanazért a munkáért 

- karrier, előrehaladás = 0, a fizetés nagyjából az inflációt követi 

- szakszervezet semmit nem ér, egy másik telephely nyugdíjas főnöke az elnök

- azt már meg se említem, hogy sokszor vagyok IT cselédnek nézve, mivel többet konyítok a dolgokhoz, mint a 20+ éve ott dolgozó őskövület munkatársak, olyan piti dolgokban, mint Office formázás, stb...

- régóta szeretnék, és pár hónapon belül biztosan távoznék a cégtől.

 

A végső kérdés(ek) ennyi lenne: a fentiek adnak bármi jogalapot, alapot bármilyen követelésre, jogi orvoslatra, stb., amit érvényesíthetnék a céggel szemben? úgy érzem, hogy a cég tartozik nekem sokkal (anyagilag és morálisan is). 

 

ui.: ezt a levelet régóta fogalmazgattam, de ami rávitt, hogy megírjam, az egy szórólap volt, a piros-sárga diszkontáruház álláshirdetése, ahol raktárba komissiózásra a bruttó (igaz prémiummal), kereken ezer forinttal lenne kevesebb, mint az én bruttóm 7,5 év munkaviszony után: 187.000 forint....

 

Üdvözlettel, köszönettel

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot.