Üzenet mindazoknak a munkáltatóknak, akik semmibe veszik az embereket

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre

Tisztelt Munkahelyi Terror Blog!

Azért írok önöknek, hogy hátha az oldalukon keresztül cégekhez sikerül eljuttatni ezt az üzenetet, és rájönnek, hogy nem mindenki ugyan olyan, nem mindenki robot, vagy hülye! Levelemben előfordulhat, hogy összeszedetlen leszek, de a lényeg úgy gondolom, hogy érthető lesz!

Fiatal vagyok, az érettségi után sajnos nem vettek fel az egyetemre (idén egyébként újra próbáltam), és már itthon ülök több mint egy éve, állást keresve, szerencsére van 2 nagyobb város is a közelben, ezért azt gondoltam, hogy nem lesz nehéz feladat. Tévedtem. 263 különböző helyre küldtem el az önéletrajzom, motivációs levelem, mindössze 6 helyről hívtak vissza, mind a 6 helyen voltam interjún, se sajnos nem vettek fel. Ilyen és ehhez hasonló indokokkal: Sajnáljuk, de Önnek túl jó a kommunikációs készsége, Sajnáljuk, de az adminisztratív munkakör betöltéséhez szükség van targoncavezetői engedélyre, Sajnáljuk de az ADOTT PÁLYAKEZDŐ ADMINISZTRÁTOR POZÍCIÓHOZ NINCS ELÉG SZAKMAI TAPASZTALATA. Igen, egy mondatban a pályakezdő és a szakmai tapasztalat hiánya, csak azt nem értem , hogy ezt egy cég hogy gondolja!

Végül is mindegy, tovább léptem ezen, és úgy gondoltam, hogy nem marad más, csak a gyár, felkerestem azokat a gyárakat, akiknek jár buszuk a falumból, hiszen menetrend szerinti tömegközlekedéssel 3 műszakos munkarendbe bejárni lehetetlen, ahonnan az alábbi válaszokat kaptam: "Sajnos Ön, ha egyetemet végez, akkor túlképzett lesz gyártósori operátor pozícióba, és jelenleg nincs más nyitott lehetőség" , Sajnáljuk, de Ön túlképzett, mivel jól sikerült érettségije van, "Sajnáljuk, de úgy gondoljuk, hogy Ön , kollégáihoz képest iskolázottabb, ezért nem tudnánk megfelelő csoportban foglalkoztatni " (bármire is gondoljanak ez alatt).

A következő ami eléggé gyanús, hogy néhol olyan magas követelményt várnak el, Például 2 nyelv tárgyalási szintű ismerete, folyamatban lévő nappali képzés, jogosítvány min 3 év rutin, és heti 32 óra vállalása, Hát kérdezem én, hogy aki nappali tagozatos diák, és hétfőtől péntekig előadásokon ül bent, mondjuk budapesten és ez a pozíció székesfehérváron van, akkor a diák mégis hogyan dolgozzon heti 32 órát ? (ha a cég h-p 8-16 között üzemel). Másik égető kérdésem, hogy aki 2 nyelvet (a magyaron felül) tárgyalási szinten beszél, és felsőfokú tanulmányokat folytat, az szerintem többet néz ki magából, mint egy 90 ezer forintos gyakornoki fizetés.

Aztán tovább megyek, Jelentkeztem egy állásra mi szerint Ügyfélkapcsolati munkatársat keres egy országosan elterjedt vállalat, szerencsére minden feltételüknek megfeleltem, és kérték a bruttó bérigényt, hát mit lehet tenni, megnéztem, hogy mennyi a hasonló beosztásban dolgozók fizetése, a válasz br 240.000 ft volt, de gondoltam, mivel én valamilyen szinten pályakezdő vagyok, ezért egy "190-230e " értéket adtam meg, ami szerintem reálisabb, egy heti 44 órás munkához, felelősséggel, stb, mire behívtak, és a szemembe mondta az ott dolgozó idősebb, kb 50-52 év körüli hölgy, hogy a 190 br nagyon sok, mivel "FIATAL VAGY EZÉRT A TE MUNKÁD NEM ÉR ANNYIT MINT AZ IDŐSEBB DOLGOZÓKÉ" , hát itt nagyon erős akarat erő kellett, hogy ne küldjem el máshová, mert ezt nem értem, hogyha valaki 30 éves és megvarr 10 Lewis nadrágot, meg valaki 20 éves és ugyan úgy megvarr 10 Lewis nadrágot akkor miért van az, hogy 50-60 ezer ft fizetés különbségek vannak? Persze én elfogadom azt, ha valaki régebb óta ott van, már ismerik,és több fizetést kap, de azért ekkora különbséget egy azon cég egy azon irodájának két alkalmazottja között, akik ugyan azt a munkát végszik pusztán a koruk alapján.

large_thumb_user-1823161-2016-02-26-15-25-01_list_image_2.jpg

Na de mindegy is, mert ha azt mondják hogy adnak nettó 100e Ft-t akkor már elfogadtam volna mert egyszerűen nincs más, de így sem hívtak vissza, inkább felvettek egy idősebbet, több pénzért. Következő dolog, Egy nagy nevű pénzügyi cégnél voltunk interjún, méghozzá 5en , egy kellemes barátságos beszélgetés volt egy kisebb meeting teremben, ahol mindenkinek felmérték a képességeit, pályaalkalmassági tesztet töltöttünk ki, stb, volt egy srác, akivel ugyan azt a pontszámot értük el (62,5/70) úgy gondoltuk, hogy ez kellően jó lehet, miután a másik 3 jelentkező 40 alatti pontszámot kapott, és volt egy lány, nyelvtudás nélkül, hosszú műköröm, hosszú műszempilla póthaj (nem az ilyen emberrel van egyébként a bajom, hanem azzal amit mindjárt írok), ő 28 pontot ért el. Szóval én az interjú után lepacsiztam a sráccal akivel ugyan annyi lett a pontunk és megbeszéltük, hogy elmegyünk meginni egy sört beszélgetni egyet, beültünk egy étteremszerű egységbe, ahol nem sokkal később betoppant egy "pár" hát az nem volt más mint a fent említett hölgy és az irodavezető úr.

Eléggé érdekes volt, de nem foglalkoztunk vele, de azért kicsit furcsállottuk a helyzetet ezért másnap reggel ellátogattunk a cég irodája felé, ahova mit ad isten szép céges ingbe sétált be a hölgy, Felvetődik a kérdés, hogy ha férfiak vagyunk akkor mégis mit csináljunk azért hogy felvegyenek? (nyelvismerettel, akár pénzügyi tapasztalattal, pénzügyi szoftverek ismeretével ) mert ugye nekünk nincs se nagy mellünk se semmi olyan ami a hölgynek van.. Következő, miért várják el azt a cégek, hogy valaki tényleg a lelkét kidolgozza?

Beszéltem egy céggel, a nevét nem szeretném elárulni, mert nem szeretnék semmilyen később atrocitást abból, hogy elmondom az igazságot, akik azt mondták, hogy ők felvesznek, de mivel fiatal vagyok, és nincs feleségem meg gyerekem ezért nekem dolgoznom kéne szenteste, szilveszterkor, karácsony összes napján, húsvétkor stb, valamint hétvégén is szombaton is , vasárnap is, napi 12 órában, de csak 8 órába tudnak bejelenteni, vagy esetenként csak 4 be, és nem jár semmilyen plusz pótlék az ünnepnapra, vagy hétvégére, csak papíron, ha ezt így elvállalom, 2 hetente 1 szabadnappal akkor 140-150 e ft között tudok keresni nettó, ami azért egy kicsit nevetséges, mert órabérbe még a közmunka is jobban kijön vagy kb ugyan ez.

Ezek tudatában remélem, hogy a hozzászólás rovatban jelentkezik olyan cégtulajdonos, vezető, igazgató, aki el tudja mondani, hogy miért van egy fiatal az ördöggel egy szinten? hogy a mi munkánk miért nem ér semmit? hogy velünk miért nem foglalkoznak? mi miért vagyunk másodrendű emberek (már ahol emberszámba vesznek )? miért várnak teljesíthetetlen, irracionális teljesítményt, és képességeket? miért nem becsülik meg azt a fiatalt, aki tényleg motivált, olvasott, kedves, és előre szeretne törni? Miért nem veszik észre azt, hogy például én de sok más fiatal is, a jövőnket akarjuk megalapozni, és akár 10-20 évekig is dolgozhatunk egy cégnél nem muszáj váltani azért mert lediplomázunk..

Miért nem veszik észre a sztár HR-esek azt, hogy én és sok más fiatal nem csak a pénzre vágyunk hanem arra, hogy egy valós munkaerő piacon valós helyzetekbe sikereket érhessünk el, és elismerjék a munkánkat? Azt, hogy sokunkba benne van a folyamatos tanulási vágy és a fejlődésre való törekvés, és szeretnénk egy céghez elköteleződni, hogy megmászhassuk önerőből!!!!! a ranglétrát és nem seggnyalással hanem munkával jussunk előre..

.Remélem lesz valaki aki érdemben hasznos válaszokat tud adni ezen kérdésekre, és leírja , hogy mi miért van, vagy elmondja mit kéne csinálni, hogy ne maradjunk évekig munkanélküliek!

Köszönettel: BF

Hirdess a Munkahelyi Terror blogon és 1 HÓNAPOT AJÁNDÉKBA ADUNK. A részletekért KATTINTS!Hirdess a Munkahelyi Terror blogon és 1 HÓNAPOT AJÁNDÉKBA ADUNK. A részletekért KATTINTS!