Az orrom alá füstölnek

Az újabb leállásért szíves elnézéseteket kérem, szokásos számítógép kalamajka áll a háttérben, kezd lassan az agyamra menni... Despota

Szia!

Csak egy darab kérdésem lenne, de nem találom rá a választ.
Nem is olyan sokára kezdek az új (ideiglenes) munkahelyemen, ami egy szálloda lesz, én pedig recepciós leszek kb. 4 hónapig.

A baj az, hogy a recepció területe a szálloda vendégeinek kijelölt dohányzási helye. A kérdésem az, hogy nekem ilyenkor tűrnöm kell azt nemdohányzó létemre, hogy egész álló nap az orrom alá füstöljenek?

Gyűlölöm a dohányfüstöt, nem bírom elviselni, mégis kötelezve leszek arra, hogy napi 8 órán keresztül szívjam mások kipöfögött tüdőtartalmát?
Ez elképesztő.

Körülnéztem már a neten, de erre még nem találtam szabályozást. Semmi szavam nincs? Viseljem el? Muszáj leszek, ha nincs más út...
A dolgozókkal nincs gond, nekik van külön helyiség.

Köszönöm, ha válaszoltok!.

Üdv, ATE

Kedves ATE!

Dohányozni a jogszabály alapján (nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi 42. törvény) munkahelyeken csak az arra kijelölt helyen lehet, vendéglátóhelyeken kijelölés nélkül is lehet dohányozni, ha melegételt nem szolgálnak fel az adott térben. Ilyenkor is meg kell oldani, hogy a dohányzóhely légtechnikailag elkülönüljön a nemdohányzó helytől.

Az én emlékeimben a szállodai recepció egy nagy nyílt térként él, ahol folyamatosan jönnek-mennek az emberek, folyosók nyílnak róla, stb., tehát elképzelhető, hogy nálatok a jogszabályi elkülönítés, légtechnikai elzárás egyáltalán nincs megoldva (és nem mellesleg bennem tűzvédelmi aggályokat is felvet).

Szerintem nyugodtan tedd szóvá, hívd föl a főnököd figyelmét a jogszabályra és a tűzvédelmi előírásokra is, hiszen egy ellenőrzéskor ő is megütheti a bokáját, ha nem tartja be ezeket a szabályokat.

Üdvözlettel: Erynnis