Még segélyt sem kaphatok

Olvasónk korábban már írt nekünk a polgári polgármesteri hivatalban uralkodó állapotokról. Valószínűleg az érintettek is olvashatták az ominózus bejegyzést, hiszen azóta már meg is váltak tőle.

Nemrég írtam ide egy cikket, amelyben a polgári polgármesteri hivatalról tettem nem éppen szívmelengető megjegyzéseket.
Valószínűleg valaki elolvashatta onnan, mert a héten már ritka geci mód kezdtek el viselkedni a tisztelt szajhák, izé
kolleganők.

Már kedden hívatott az egyik "felettesem", hogy rengeteg ellenem a panasz (mi a fene, 2 hónapon keresztül
csak pár apróság volt, amit korrigáltam is). Elém dugtak egy lapot, amely szerint 1: parancsmegtagadás, 2: ügyfélfogadási
időben, 3: sportoltam. Namos mikor megláttam, akkor gyorsan közöltem is, hogy ezek közül egyik sem állja meg a helyét.
Erre azt a választ kaptam, hogy őt ez nem érdekli, írjam alá. Mivel továbbra is tartottam magam az elveimhez, arra jutottunk,
hogy a lap aljára írjam oda én is a megjegyzéseim.

Így is történt: 1: az illető nem a felettesem volt, tehát nem parancsolgathatott
nekem. Ráadásul ő maga ajánlotta fel, hogy ha nem akarom, akkor nem kell megcsinálnom. 2: ügyfélfogadási időn kívül történt.
3: a törvény előírja, hogy az irodai munkát végzők esetében a munkahelynek biztosítania kell időt a testmozgásra.
Namost ez után rákérdeztem, hogy akkor hol írjam alá, erre közölte hogy ott ahol mutatta és az én megjegyzésem alatt. Megragadtam
az alkalmat és említést tettem arról, hogy pár nappal ezelőtt nekem kellett informatikusként több várost végigjárnom és a
helyi focimeccsel kapcsolatos plakátokat kiragasztanom.

A válasz a kedves "felettesemtől": néha nekem is hozzá kell nyúlnom a nyomtatóhoz. Másnap reggel már azzal fogadott egy másik "felettesem" hogy hagyjam ott a számítógépet, mert mostantól más helyen leszek majd. Két dolgot kell rólam tudni: szeretek számítógép előtt ülni és utálom a meleget. És mi lett az új helyem?
Egy szűk kis lyuk, ahol nincs számítógép és a marha nagy fénymásoló rendszeresen 35 fokra fűti a szobát. De én leleményes vagyok, találtam egy ventillátort, amit a rajta található por miatt már legalább egy éve nem használtak.

Elvittem hát a lyukamba, de nem tartott sokáig a boldogság. 1 óra alatt észrevették és már el is vitték tőlem, mert az nem ahhoz az irodához tartozik.
Kaptam egy munkaköri leírást is így 2 hónap után, amiből végre kiderült, hogy ki a "felettesem". És ki volt rajta a helyettesének
megjelölve? Az, akivel a konfliktusom volt. Micsoda véletlen egybeesés. Gondoltam ezzel most jól jártam, mert végre tudok
majd hivatkozni erre az iratra.

Jött a következő véletlen egybeesés: másnap szóltak hogy menni kell a piachoz ásványvizet osztani. 9-kor majd bepakolok a kocsiba, kivisznek és majd mondják hogy kinek adjak a vízből. Én naív úgy gondoltam, hogy a munkaköri leírás majd megvéd és ennek tudatában nem is végeztem el ezt a feladatot. Na ezt követően a helyi keménylegény
és a legdagadtabb asszony ott is termett és ordítozva közölték hogy azonnal menjek mert kirúgatnak, és hogy ők leszarják a munkaköri leírásom.

Délelőtt szóltak, hogy a megbeszélésre majd nekem is mennem kell. Ehhez képest senki nem szólt, hogy
mikor is kezdődik, hol és hogy tartsak velük. Munka végén kerestek fel, hogy menjek papírokat aláírni. Ekkor közölték, hogy
sok a gond velem és ezért azonnali hatállyal elbocsátanak. Az elbocsáltás tipusa miatt a segélyem is megszüntetik, így azt
sem fogom tovább kapni. Ez volt hát a híres magyar munkaprogram. Kaptam 2 hónapnyi baszogatást és a végén még a segélyt is megszüntetik.

Továbbra is értetlenül állok a dolog előtt. Én minden rámbízott munkát megfelelően elláttam, a környezetem taplósága ellenére is.
2 hete meghosszabbították a szerződésem. Rá 1 hétre elkezdtek baszogatni és műindokokkal elbocsátottak úgy, hogy még segélyt
sem fogok ezután kapni.
Az előző írásomnál sokan háborogtak, hogy én nem örülök a munkalehetőségnek. Nos kéremszépen, mi is van ebben aminek örülnöm kellene?

Mielőtt ezt a szart a nyakamba varrták jól megvoltam otthon a segéllyel. Most pedig ugyanúgy otthon vagyok 0 ft-al és egy szar
elbocsáltással.

Amikor először hallottam erről a munkaprogramról a következő megjegyzésem volt: ez is csak arra jó, hogy az emberektől elvegyék
a segélyt. Majd felveszik őket, kirúgják, és ezzel meg is oldották a segély problémát, hiszen nem lesz mivel reklamálni.
Egyelőre úgy tűnik, hogy az én állításom állja meg a helyét. Ezt az is megerősíti, hogy több ott dolgozótól is hallottam a szar ingyenélők
kifejezést a munkanélküliekre.