Érdemes becsületes polgárnak lenni?

Tisztelt Erynnis!

 

Egy érdekes történetet szeretnék bemutatni Neked:

 

Augusztus első felében a cég vezetősége úgy döntőtt, hogy a
továbbiakban nem tart igény az én általam végzett munkára. Ezzel nem
is lett volna semmi baj, de egyik napról másik napra jövedelem nélkül
maradtam. Közös megegyezést javasoltak két hónapos felmondási idővel.
Ez szép és jó, de mivel volt nekem lakásvásárlásra fordított,
cafetéria terhére adott munkaltatói támogatás,a két havi jövedelmemet
teljes mértékben, azaz 100% visszatartottak. Azzal sem lett volna
semmi baj, hisz a felvett kölcsönt vissza kell fizetni.

 

Na de, 2, 5
hónapig állástalan voltam. A munkaügyi központba regisztrálni nem
tudtam, mivel a felmondási idő alatt voltam. Minden felvett és a
lakásvásárlásra fordított hitel biztosítva volt a munkanélküliség
esetére. Sajnos, a biztosító 2 hónapra fizet a munkaügyi központban
történt regisztrálás után. Gondoltam, hogy talán az illetékes
polgármesteri hivatal tud átmeneti segítséget nyújtani, annál is
inkább, mert a CHF alapú lakáshitelesek, akiknek min.20% emelkedett a
fizetendő részlet és a jövedelmük csökkent folyamodhatnak az ún.krizis
segélyért. A kérésemet elutasítottak, mert a helyzetem nem a krizis
helyzet.


Javasoltak az átmeneti szoc.segélyt, de annak feltétele regisztrálás a
munkaügyi központban ...


Mivel nem vagyok az a fajta, aki munka nélkül tud létezni, nekiálltam
állást keresni. Na, de tudjuk, hogy a munkakeresés pénzbe kerül, nem
is kevésbe. Végre sikerült. Viszont az első fizetést csak most október
10-n kaptam. Addig kénytelen voltam a felvett hitelek törlesztését
jelentős mértékben elhanyagolni. Ma mi a helyzett? A bankok BÁR
listára tesznek és a végrahajtás itt van a nyakamon.
Nem is beszélve a bankok mindennapi telefonhívásairól, reggel 8-tól este 20-ig.
Megjegyzem: tartósan beteg középiskolás gyereket egyedül nevelő özvegy
vagyok. Mivel rokonom nincsen, senki segítségére nem számíthatok.
Addig becsületes polgár voltam, de látom nem éri meg.


Érdemes becsületes polgárnak lenni?


Érdemes biztosításokat fizetni?


Érdemes a bank felé jelezni a fizetési nehézségeket?


Hol itt az állam védelme (megjegyzem: a sok sok befizetett adómból
miért nem részesülhetek egy átmeneti segélyben?)

 

Maradok tisztelettel: elkeseredett és kétségbe esett Kristóf

 

Szia Kristóf!

 

Minden elismerésem a tiéd, amiért ilyen jól helytálltál és munkát is
sikerült találnod. Az általad leírtakhoz sokat hozzátenni nem tudok,
sajnos nekem is az a tapasztalatom, hogy nem feltétlenül (csak) azok
kapják meg ezeket az állami segélyeket, akiknek valóban szükségük
lenne rá.


A másik kérdésedre - ti. érdemes-e a bankok felé jelezni a helyzetedet
- már konkrétabb válaszom van: úgy gondolom, hogy mindenképpen. Nem
derül ki a leveledből, hogy milyen szakaszban van a végrehajtás,
mindenesetre azt javaslom, hogy a történetedet - persze valamivel
"hivatalosabb" formában - írd meg (ajánlott, tértivevényes levéllel!)
mind a banknak, mind pedig a végrehajtónak, ha már van kijelölve ilyen


személy. Leveledhez mellékeld a korábbi munkaviszonyod megszűnésének
igazolására szolgáló okiratot, valamint azt az iratot is
(munkaszerződés, stb.), ami bizonyítja, hogy most már van munkád és
folytatni tudod a hitel törlesztését. Ha már be van jegyezve az
ingatlanodra a végrehajtási jog, azt a végrehajtó akkor veszi le, ha
rendezed a végrehajtás költségeit is - ezzel kapcsolatban a végrehajtó
tud bővebb felvilágosítást adni.


Úgy gondolom, a bankoknak is az inkább az érdekük, hogy törleszd a
hiteled folyamatosan, a végrehajtás helyett, ezért ha bizonyítani
tudod, hogy hitelképességed helyreállt, akkor véleményem szerint nagy
valószínűséggel elállnak a végrehajtástól. A BAR listán sem tarthatnak
fönn örökké, néhány hónapon belül onnan is törölniük kell, azt pedig
végképp nem tartom jogszerűnek, hogy naponta telefonon "zaklatnak" a
bank alkalmazottai.


Sok sikert kívánok Neked a helyreálláshoz!


Üdvözlettel: Erynnis