A koszos ruhájú ügyvezető
Nyerj Asus netbookot a Munkahelyi terror blog nyereményjátékával. Csatlakozz facebook oldalunkhoz és automatikusan részt veszel a sorsoláson.
|
Kedves Blog, Kedves Olvasók!
Mivel már jó 4 hónapja munkát keresek, sokmindent elolvasok a neten, ami ebben a tárgykörben érdekes lehet, így akadtam rátok és eléggé rákattantam a leírtakra, mivel egyik másik szituba én is belefutottam már az álláskeresés, vagy a munkával töltött éveim alatt. Elöljáróban annyit, hogy 36 éves vagyok így már félig felnőtt fejjel éltem végig azt az időszakot, mikor Magyarországon megjelentek az első MLM szisztémában szerveződő cégek.
Mostunk mi is otthon Amway mosóporral, barátnőim unszolására több kiló Avon krémet kentem magamra és - mivel nő vagyok, akinek fontos az alakja, főleg miután megszültem az ikerfiaimat - próbáltam fogyni a Herbalife csodaturmixaival és úgy másfél-két hónappal ezelőttig azt hittem, hogy az összes furfangos MLM beszervezési technikát ismerem hiszen próbáltak már biztosítós ügyletbe, vásárlói csoportba, sőt nem is olyan régen valamilyen utazási játékba is belevinni.
Hányok attól, mikor a rég nem látott ismerőseim sok évnyi passzivitás után egyszercsak megtalálnak egy tuti lehetőséggel, amivel megfoghatom a jóisten lábát, ezért töröltem magam az iwiwről is és persze mindig gyanakodva fogadom, mikor valamelyik ismerősöm, barátom azzal hív fel, hogy nincs-e kedvem kávézni vele és egy "ismerősével", mert szeretné a "véleményem kérni" valamiben. És persze sorolhatnám még ezeket a trükkös bepróbálkozásokat, amik csak úgy az elmúlt fél évben történtek velem, de most egy konkrét esetet szeretnék elmondani nektek, ami számomra újdonság volt és bizonyos szempontból baromira inkorrekt.
Ezzel persze nem szeretnék pálcát törni a hálózatépítők feje fölött, biztos vannak köztük olyanok, akik korrektek és szimpatikusak, csak én nem ilyenekkel találkoztam eddig.
Mint mondtam, az eset úgy másfél-két hónappal ezelőttre datálódik. Azzal kezdődött, hogy találtam egy szórólapot a postaládámban, hogy otthonról is végezhető munka 50-150 ezer forint/hó fizetésért, ráadásul az volt a szórólapra írva, hogy ingyenes képzéssel új szakmát szerezhetek. Maga a szóróanyag egy fénymásolatnak látszó, egyszerű kinézetű fekete-fehérben készült fecnike volt, amiből persze gyanakodhattam volna egyből, de nem tettem, mivel az volt odaírva, hogy 15 éves magyar cég. Felhívtam az urat, akinek a neve és telefonszáma szerepelt rajta. Kérdésemre, hogy milyen munkakörre keresnek munkatársat nagyon készségesen elmondta, hogy többféle lehetőséget is tudnak ajánlani a környezetvédelem területén.
Nagyon megörültem, hiszen a Veszprémi Egyetemen végeztem, mint környezetmérnök és ez az úrnak is egyből szimpatikus volt, azt mondta, hogy ha ennyire érintett vagyok a szakmában, szinte biztos, hogy jó pozíciót kaphatok. A beszélgetés során azt is elmondta, hogy a cégnek Kecskeméten és Budapesten is van telephelye és hogy a pesti irodához keresnek munkatársakat így egyeztettünk egy időpontot a ebbe a bizonyos budapesti központi irodába, felvételi beszélgetésre, ahol személyesen az ügyvezető igazgatóval fogok majd találkozni - szólt az ígéret. Mikor elmondta a cég nevét, még az sem volt számomra gyanús, hiszen egy elég semmit mondó név volt, nem hallottam még sehol, de ha 15 éves, magyar és környezetvédelmi, akkor rendben lesz, gondoltam.
A megbeszélt napon és időben megjelentem az Örs vezér teréről nyíló kis utcában található irodában, ahol legnagyobb döbbenetemre hatalmas sorállás fogadott, mint valami rossz megasztáros castingon. Volt ott mindenféle rendű rangú és nemzetiségű ember, akik mind ugyanolyan szórólapot szorongattak a kezükben, amilyent én is kaptam.
Az ajtóra kiírva a cég neve volt és az, hogy "gyógyhatású készítmények forgalmazója", vakartam is a fejem, hogy hogy jön ez össze a környezetvédelemmel, de bementem. Mielőtt bebocsájtást nyertünk, mindannyian feldiktáltuk egy úrnak a nevünket és a telefonszámunkat, meg azt is, hogy kinek a neve volt a szórólapon, majd leültettek, hogy mindjárt kezdődik a tájékoztató, kis türelmet. HOPPÁÁÁÁ milyen tájékoztató? És az ügyvezetővel való interjú, meg ilyenek?
Hát itt ért a hideg zuhany, hogy gyakorlatilag egy MLM alapon szerveződő magyar cégről van szó, aki a környezetvédelemhez csupán annyiban kapcsolódik, hogy van nekik a százegynéhány termékük között egy azaz egy darab olyan tisztítószer, ami lebomló anyagokból készül. A többi termékük nagyjából az egészségvédelemhez kapcsolódó étrendkiegészítő bogyók, löttyök és különféle kozmetikumok elegye. A legszebb pedig az volt, hogy hogyan lesz ebből 50-150 ezer forint havonta...
Hát úgy hogy törzsvásárlói kört kell építeni. Kihangsúlyozta azonban a beszélő - aki nem az ügyvezetője volt a cégnek, de mint később kiderült nem is hivatalos munkatársa, csak amolyan franchise partner, vagy hogy hívják ezt, aki amúgy hivatalos nyilatkozatot sem tehet a cég nevében - hogy itt nem kell eladni semmit, elég csak szórólapozni és dőlnek majd az emberek, a vásárlók, a pénz, meg minden.
Mondanom sem kell, kavargott a fejemben néhány szép gondolat, amit úgy szívem szerint odavágtam volna az úriember képébe, de már annyira untam az egész előadást és az a fickó olyan szinten antipatikus volt, hogy inkább nem álltam le vele vitatkozni, eljöttem.
Néhány érdekes kérdés azért maradt bennem:
Először is az, hogy miért beszél több munkakörről a telefonon az úr, mikor itt hálózatépítőket keresnek? Többféle munkakörről lenne szó akkor, ha mondjuk könyvelőket, lakatosokat és központifűtés szerelőket valamint még hálózatépítőket is keresnének például, na de így...
Másodszor az, hogy hogyan is értik ezt a nem kell eladni senkinek semmit dumát, mikor törzsvásárlói kört kell építeni? A nevében benne van, hogy vásárol, ami akkor tud megvalósulni, ha valaki elad neki. Ha mást nem, az üzleti lehetőséget kell valamilyen módon ráimádkoznom. Persze nekem nincsen bajom az eladással sem, csak nevezzük nevén azt a gyereket, ha már egyszer a világra hoztuk.
Harmadszor, miért olyan embert állítanak ki egy "15 éve működő patinás" cégnél beszélni, akinek koszos a ruhája és beszélni sem tud? Ez főleg azok után volt nagy csalódás, hogy a telefonban az ügyvezetőt ígérték.
Negyedszer, hogyan mondhatja magáról egy cég, hogy környezetvédelem a fő profilja, mikor egy egyszerű kereskedő cégről beszélünk? Ahogy mondtam, a több mint száz termékből egy darab tisztítószer van, ami igazán környezetvédő. Vagyis ez egy kereskedő cég, aminek van olyan terméke, ami környezetvédő.
A történethez érdekes adalék, hogy azóta más nevével feliratozva is kaptam ilyen típusú szórólapot. Ebből, meg a hatalmas sorállásból, ami az irodájukban volt, arra következtetek, hogy nagyban csinálhatják ezt a fajta szervezést, úgyhogy aki nem ilyesmire vágyik és hasonló szórólapot kap, az lehetőleg kerülje messze el a Bolgárkertész utcát.
Üdv mindenkinek.:
Hirdess nálunk a piaci ár töredékéért! Legfrissebb médiaajánlatunkat megtalálhatod, ha IDE KATTINTASZ.