Lopja a céges pénzt

Sziasztok!


A segítségeteket szeretném kérni, és nem tudom, hová fordulhatnék.


A problémám a következő:
Egy európai üzletlánc alkalmazottja vagyok már harmadik éve lassan, középvezető beosztásban.
A munkahelyi hierarchia a következő:NAGYFŐNÖK, Középvezetők (ketten vagyunk) és a "többiek" a nagyfőnök szerint.


Néhány hónapja megromlott a viszonyom a főnökömmel,mert észrevételezni merészeltem pár dolgot a munkájával kapcsolatban.


Több dolog is szemet szúrt , az egyik, hogy rendszeresen valamilyen okkal, mindig talált valamilyen ürügyet, a munkaideje vége előtt 2-3 órával hamarabb megy haza. Ez azt jelent, hogy a hetente 6-8órát lecsalt a munkaidejéből, mondván, hogy majd bepótolja. Ami sosem történt meg. A jelenléti lapjainkkal is folyton babrál valamit, már kiderült, hogy sokkal több napot ír be a saját nevéhez, amit persze ledolgozni nem szokott. Ez havi szinten egész szép summát tesz ki neki, úgy, hogy közben még a kötelező óráit sem tartja be, mivel neki mindig fontos dolga akad.


A beosztásunkat (a szerzősében benne van) 14 nappal hamarabb meg kellene kapnunk. Tervezni nem nagyon tud az ember, mert rendszeresen pénteken-szombaton (volt olyan, hogy vasárnap beugrott, hogy kitegye) kapjuk meg.
A szabadságokat sem beszéli meg velünk. Tisztában vagyok azzal, hogy a 2/3- al a munkáltató rendelkezik. DE! és ez szintén benne van a szerződésünkben, azokat a napokat, amiket ő ad ki nekünk, 30 nappal előtte közölnie kell. Nos, ő ezt sem teszi meg. Előfordult, hogy a szombaton kitette a következő heti beosztást, és akkor derült ki, hogy szabadságon leszek a következő héten.

Az ő munkanapja annyiból áll, hogy telefonálgat fél órákat a céges telefonon, kávézik, beszélget,ücsörög, panaszkodik,újságot olvas, sóhajtozik, és nagyon kedves a sleppjéhez.
Aki hozzá közel áll, annak annyira nem fontos a kemény munka, persze néha ezt-azt elvégeznek, de semmi megfeszített tempó. A többiek, akik nem álltak be mögé a sorba , azoknak dolgozni kötelező.Már annyi nyelv van a fenekébe, az enyém be sem férne,és eszemben sincs megpróbálni, ezért nem vagyok nagy kedvence.


De mint elmondta nekem a legelső napomon, nem barátkozni megyek oda, hanem dolgozni. Ez nem azt jelenti, hogy nem szólok senkihez, és mogorva vagyok, csak annyi, hogy nem nyalok és szaglászok fenekeket.
Néhányunknak dolgozni kell azok helyett, akik elcsevegnek vele egész nap. Dolgozunk, és nem is keveset.


A következő, amit észre vettem vele kapcsolatban, hogy rendszeresen pénz szűkében van, és olyankor a céges pénzhez nyúl, amit még rendkívüli esetben sem lehetne megtenni. Ő megteszi, és van, hogy hónapokig nem rakja vissza.
Aztán történik olyan is néha, kéthetente-havonta, hogy eltűnnek bizonyos összegek innen-onnan, és mivel nincsenek meg, a könyvelésben sincs hiba, ezért az alkalmazottakkal fizetteti meg.


Szóvá tettem neki néhány dolgot,veszekedtünk, ő fenyegetőzött, azóta pokol a munkahelyi légkör.Utálok bemenni.
Én lettem a szemét, a kiközösített, a bűnbak. Ellenem hangol mindenkit, ami nem bántana, csak az, hogy mindenki tudva, hogy miket csinál, basáskodik, uralkodik, inkább mellé állnak, mint mellém. Azok is, akikkel eddig jól kijöttem.
Bemegyek, és síri csönd van, néhányan szemembe sem néznek azóta


Pár napja azzal fogadott egy reggel, hogy nem vagyok már középvezető sem.
Beszélt rólam a főnökeinek, elmondta, hogy nem végzem rendesen a munkámat, nem csinálom meg a feladataimat , lusta vagyok, engedetlen, rontom a közösségi szellemet, ezért lefokozott , és egy figyelmeztetést is kaptam, mert nem végeztem el a munkámat.
Persze védekeztem, emelt hangon. De nem lehet vele vitakozni, mert meg sem hallotta, amit mondtam, és kivonult elégedett arckifejezéssel..


Kérdésem:


Személyes bosszúból csinálhat-e egy főnök ilyet?
Hogy lefokoz, és mondvacsinált ürügyekkel bemocskolja a nevemet a főnökségnél?
Én végeztem az ő munkáját is, néha a másik helyettese munkáját is, míg ők együtt kávéztak, meg ücsörögtek az irodájukban.
Miféle eljárása ez egy európai szintű neves cégnek, hogy a másik felet (ez esetben engem), meg sem hallgatnak, kérdőre sem vonnak, hogy tényleg olyan vagyok-e, amilyennek leírtak engem?
Sértő, és igazságtalan és hazugság, amiket rólam mondott. Inkább rá és a sleppjére igazak az állításai.
Azt üzente nekem egy kollégánkkal, hogy jobban járok, ha felmondok, és keresek egy másik állást, mert ő nem fog békén hagyni. MErt ő nem akar nekem felmondani, nehogy jól járjak.
Ezt hívják munkahelyi terrornak, nem?
Mindenki tudja, hogy nem neki van igaza, és hogy igazságtalan velem szemben. Mégis inkább mellé állnak, és engem közösítenek ki, mint őt, aki lop, csal hazudik, nem dolgozik, és pont ő az, aki rontja a csapatszellemet.


Már keresgélek más állás után, de eddig reménytelen. Sajnos nem engedhetem meg, hogy otthagyjam, csakis akkor, ha már van másik munkalehetőségem.


Kérdésem még:


Ha mégis találok valamit, rendkívüli felmondással elmehetek-e a cégtől?
Azt tudom, hogy indokolnom kell, ha ilyen felmondólevelet írok, de jogosan járok-e el, ha egyik nap felmondok, azzal az indokkal, hogy jövőhéten máshol kezdek?
Nem tudom, hogy nekem van-e jogom ahhoz, hogy én is bepanaszoljam őt a főnökségnél? Mert ha esetleg kivizsgálnák az ügyet, mindenki féltve a munkáját, inkább mellé állna. Ez biztos.
Hová fordulhatnék tanácsért?
Szóval fel kellene mondanom, de ezt csak akkor teszem meg, ha biztos helyem lesz máshol?
Viszont addig mit tehetnék? Senki nem szól hozzám, ami a legviccesebb, én ugyan úgy dolgozom, mint eddig, viszont néhányan, a veszekedésünk óta visszavettek a tempójukból. Azok, akik mellé álltak.


Borzalmasan érzem magam. De jól el tudom játszani, hogy hidegen hagynak, viszont belül meg borzalmasan érzem magam.
Hogyan lehet ezt elviselni?


Köszönöm, előrre is a válaszotokat.

Szisztok.
K.L.
 

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a  munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre küldheted!