Túlfizetett nyugdíjas

32 évig dolgoztam egy helyen, 53 éves koromban úgymond lapátra tettek. Munkahelyem egy nemzetközileg is híres élelmiszeripari cég volt, amit a külföldi tulajdonosok, hogy az EU-tól sok pénz kapjanak, bezárattak. Ezzel több száz (közvetetten több ezer) embernek tették az életét kilátástalanná.


Nagyon sok álláshirdetésre jelentkeztem. Sajnos egyetlen egy helyről sem méltattak még csak válaszra sem. Volt munkahelyem telephelyén egy pár vezető saját céget alapított. Sokakat évtizedekig segítettem munkájukban, utolsó években pedig a magáncégük megalapításában. Ezek az emberek rúgták az elsőket belém. A bajban már egyiknek sem kellettem, pedig a rossz munkaerőket szerintem nem tartották volna 32 évig meg.Így lettem munkanélküli.


Időközben a munkanélküli segélyem lejárt, a kapott végkielégítést pedig lassan teljesen feléljük. Férjem rokkantnyugdíjas 30 éves kora óta. Ő tényleg nagyon beteg, túlfizetett rokkant nyugdíjjal: 60.000,-Ft.


Jelentkeztem az Önkormányzatnál segélyért vagy közmunkára, ahol azt a választ kaptam, mivel a férjem egy "túlfizetett nyugdíjas" segélyre nem vagyok jogosult, közmunkát pedig az kaphat aki segélyben részesül. Itt bezárult a kör. Végső elkeseredésemben megpróbáltam a leszázalékolást, számtalan nagy műtét cukorbetegség, magas vérnyomás, stb. kapcsán.
De mivel nem vagyok az az orvoshoz szaladgáló ember, becsülettel és öntudatosan végig dolgoztam legjobb tudásom szerint eddigi életemet, csak 32%-ra értékelték munkaképesség csökkenésemet.


Koromnál fogva lehetetlen munkát találnom a közelben, - egyik volt főnököm tanácsolta, hogy költözzek el más városba a beteg férjemmel és 80 éves édesanyjával. Neki biztos könnyen menne. Nekem nem ilyen egyszerű-

 

Üdvözlettel: egy bizakodó ember

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a  munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre küldheted!