Műszakvezetőből kiszolgáló

Csatlakozás

 

 

Helló, kedves munkahelyiterror-jogász!


Segítséget kérek a következő ügyhöz.


Új ember került a céghez, üzemeltetési vezető munkakörbe. A bemutatkozó levele alapján nem sok köze volt eddig a mi "munkaterületünkhöz", eddig főleg vendéglátással foglalkozott, mi - mármint a cég - pedig irodai szolgáltatással. Lehet, hogy van valahol átfedés a kettő között, most mindegy.


A lényeg, hogy meg akarja reformálni az ügymenetet, a munkaszervezést, folyamatokat stb., mindezt az ügyvezető támogatásával, mert állítólag nem jól teljesít a cég, különösen az az üzlet, ahol én is vagyok/voltam... Ennek folyamán tehát kiírtak egy pályázatot a személyzetissel közösen, hogy lehet jelentkezni az általam is betöltött munkakörre (éjszakás műszakvezető). Persze én is beadtam a jelentkezést, de nem cifráztam túl, hiszen régóta itt vagyok, ismernek, akik ismernek, tudják, hogy mire vagyok képes. Eljött az interjú (mert olyan is volt) napja.


Az interjún 5 vagy 6 kérdést tett fel ez az új üzemeltetési vezető (pl. "családi és egyéb állapotok" - ehhez a cégnek természetesen semmi köze nem lehet, mivel úgy vélem, hogy ez magánügy; "milyen szerintem a jó vezető?"), amelyekből eldöntötte, hogy nincsenek meg azok a vezetői képességeim, amelyek ehhez a munkakörhöz kellenek (pedig 10 éve ezt csinálom!)...
Kihirdették az eredményt: nem én leszek mostantól a műszakvezető, hanem egy másik üzletben tevékenykedhetek kiszolgálóként, ha belemegyek...


Nagy érvágás nekem, hogy "visszaminősítettek", hiszen egyrészről a műszakvezetői pótlék az alapórabér 40 %-ára rúg, így a nettó fizetésem - ha jól számoltam - kb. a negyedével lesz kevesebb; másrészt pedig - és ez is fontos, ha nem a fontosabb számomra - az önbecsülésembe, önértékelésembe gázoltak bele (mármint hogy nem vagyok alkalmas erre) ezzel a döntéssel.


Kínomban lapozgattam a neten is fellehető MT-t, és találtam valamit benne, ami hátha jó lesz szalmaszálnak...


Kérdésem, kérdéseim tehát:


Kapaszkodhatok-e a Munka Törvénykönyve 80. § (2)-hez, amely azt mondja, hogy "A pályázati felhívásban meg kell jelölni a pályázat elbírálásának határidejét is, ettől érvényesen eltérni nem lehet."? Ugyanis csak a jelentkezési határidő volt megadva a felhívásban. Ezen "apró baki" miatt hivatkozhatok-e eme törvénypont alapján a pályázat semmisségére, érvénytelenségére?


Aláírjam-e a módosított munkaszerződést - ebben "visszaminősítés" ügyfélkiszolgálónak -, avagy álljak neki pereskedni? Milyen esélyeim vannak illetve lehetnek?


köszönöm


üdv
reményhal

 

Kedves Reményhal!


Természetesen nem kötelezhetnek a munkaszerződés-módosításra, ennek is ugyanúgy kölcsönös megegyezésen kell alapulnia, mint az eredeti munkaszerződésnek, főleg, ha a munkakörödről van szó. Van ugyan lehetőség ideiglenesen más munkakörbe helyezni téged - évente maximum két hónapra - ehhez nem kell a beleegyezésed, de nem sértheti a korábban betöltött posztodat, tehát túl nagy "visszaminősítést" nem lehet elkövetni ezzel.


Nekem egyébként ez az egész visszaminősítési, ill. pályázati procedúra bűzlik, az iratok és a körülmények teljes ismerete nélkül azonban nem tudom megmondani, mennyire érdemes egy perbe belevágnod. Nemcsak az általad is említett formai körülményeket (pályázati határidők, stb.) érzem megtámadhatónak, hanem az elbírálás szempontjait, azok megismerhetőségét, a jogorvoslati jogot, stb.


Szerintem, ha komolyan gondolod a dolgot, az összes iratoddal keress föl gyorsan egy jó ügyvédet és ő megmondja, érdemes-e perelned. Próbáld meg valamennyire összeszedni magadban a fenti infókat is - azaz hogyan zajlott konkrétan a pályáztatás, a felhívástól az elbíráláson át az eredményhirdetésig.


Üdvözlettel:
Erynnis