Feleslegesen rángattak fel Budapestre
Ezúton szeretném felhívni az Olvasók figyelmét a Phantom Csoprt Kft. nevű cégre, amely – állításuk szerint – betegközpontú expediálás elindítását szervezi patikusok számára.
A cég tavaly jelentetett meg álláshirdetést a profession.hu oldalon, melyben oktatókat keresett értékesítési tréningek megtartására, kiemelt napidíj ellenében. 2010. december elején jelentkeztem a munkára, amire néhány héttel később az a válasz érkezett, hogy önéletrajzom alapján az első körös kiválasztottak közé kerültem, és a további kapcsolatfelvétel miatt regisztráljak honlapjukon: ennek eleget is tettem. Csak az derült ki, hogy gyógyszertárlánc alkalmazottai számára kellene értékesítési-kommunikációs tréningeket tartani, országos szinten, február elejei kezdéssel. Hogy konkrétan melyik cégről lenne szó, azt nem árulták el.
Legközelebb februárban érkezett tőlük e-mail, amelyben egy sablonüzenetet küldtek: közölték, hogy elutasítják a jelentkezésemet, de további munkámhoz sok sikert kívánnak.
Március másodikán telefonon megkeresett a személyzeti ügyekkel foglalkozó kollégájuk és azt mondta, hogy változott a helyzet, csúszás van a programban, és bizonyos visszamondások miatt mégis behívnának egy személyes találkozóra. Március 8-án, tizenegy órára beszéltünk meg időpontot, Budapesten, a Lövőház u. 31. szám alatti irodájukban. Erről még aznap megerősítő e-mailt is küldött, amire köszönettel és igenlően válaszoltam.
Kedden, azaz 8-án fél tízkor érkezett tőle egy SMS, amelyben közölte, hogy le kell mondania a megbeszélést, mert a négyfős vizsgáztató csapatból hárman megbetegedtek. Felhívtam telefonon, de nem értem el. Néhány perccel később visszahívott, kérdéseimre kitérő válaszokat adott, és azt mondta, hogy másnap délig hívna egy újabb időpont egyezetés miatt. Természetesen azóta sem jelentkezett, sem ő, sem pedig senki más ettől a cégtől.
Debrecenből kellett felutaznom Budapestre, egy olyan napon, amikor egyébként semmi dolgom nem lett volna a fővárosban; másfél órával a megbeszélt időpont előtt mondták le a találkozót: én éppen akkor érkeztem meg a belvárosba.
Őszintén mondom, hogy nem a feleslegesen befektetett idő és pénz zavar igazán, hanem az a magatartás, amelyet velem szemben tanúsítottak. Az elmúlt években alkalmazottként és vállalkozóként egyaránt volt alkalmam megismerkedni jó néhány céggel, de ilyenfajta bánásmóddal – szerencsére – eddig még nem találkoztam.
Ezt a rövid beszámolót azért írtam, hogy minél többen tudják: a Phantom Shopping (és esetleges partnercégei) milyen korrekt körülmények között választja ki a trénereit, munkatársait.
Hogy az Olvasó mindebből milyen következtetést von le, azt rá bízom.
Tisztelettel:
Gali Viktor
tréner, coach, szervezetfejlesztőDebrecen, 2011. március 23.
Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!
Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com