Kirúgtak, mert állítólag túl ideges vagyok

 Kedves Munkahelyiterror!


Kérem, olvassák el az alábbi esetet, és ha lehet, reagáljanak pár szóban, mit gondolnak az ügyről...

200210-omag-angry-woman-300x205.jpg

Sajnos, csak szóbeli megállapodást kötöttem egy nagy magyar vállalat
leányvállalatával, (ott a kreatív igazgatóval) , melynek
értelmében "munkaviszonyban", ((szabadság, felmondási idő, munkaidő, beosztás, munkahelyi napi nyolc órás (a a valóságban gyakran 10-12 órás) jelenlét, rendelkezésemre bocsátott munkaeszközök, alá-fölé rendeltség etc...)) de havonta megújított megbízási szerződés szerint dolgoztam volna rovatvezetőként. Összesen huszonöt napot töltöttem a cégnél.


A rendszeres foglalkoztatást (a munkaviszony
fennállását)körülbelül ezerötszáz levél,( céges és gmailes
levelezőfiók, elmentve), a rendelkezésemre bocsátott
munkaeszközök, (laptop, belépőkártya, szerkesztőségi
rendszerhez való dekódoló), valamint tanúk sokasága is bizonyítja.

Naponta reggeltől sokszor késő estig ültem a munkahelyemen és
dolgoztam, nem ritkán itthonról, munkaidőn kívül is. Összesen
legalább 40 óra túlmunkát végeztem huszonöt nap alatt, de meglehet, jóval többet is..



A cég a kérésemet, miszerint írjuk alá a szerződést, húzta-halasztotta,
majd huszonöt nap munka után "azonnali hatállyal elbocsátott" - hogy akkor többet ne jöjjek dolgozni...


Most annyi pénzt akarnak kifizetni, amennyit szerintük ledolgoztam - sem a megállapodott felmondási időt, sem a túlmunkát nem fizetik ki.



Az elbocsátásom mondva csinált indok alapján (túl ideges vagyok) történt:  minden munkát elvégeztem, amit rám bíztak, illetve erőmön felül a túlmunkákat is - nehogy baj legyen.  Hiába kértem tőlük többször munkaköri leírást, illetve hiába jeleztem nem egyszer több fórumon, hogy ennyi munkát (emberhiányban voltak) egy ember nem tud ellátni - kb. siketnek tették magukat.  A munkámmal nincsen baj - mondták...Csak hogy ideges vagyok... És hogy akkor adjam le a laptopot, meg hozzam a számlát...



A munkavállalás miatt halasztottam az egyetemen (diploma előtti utolsó félévben, ) félbehagytam egy 100. 000 FT-os nyelvtanfolyamot, egyáltalán, nem arra készültem, hogy huszonöt nap munkáért felrúgom egy fél éves tervemet.

 

Jelenleg a munkaeszközök nálam vannak, és tekintve, hogy levelemre, miszerint kérem a megbeszélt felmondási időre járó díjat is, elutasító választ adtak, nem is akarom ezeket (laptop, belépőkártya, etc...)visszaadni, mivel ezek bizonyítják részben, hogy munkaviszonyban álltam a céggel.



Azt hiszem, jogaimnak a munkaügyi bíróságon kellene megpróbálnom érvényt szerezni...