Súlyos beteg lettem a munkától

Önnek is van egy története? Kirúgták, megalázták, vagy az 50. interjún is elutasítottak? Zaklatja a főnöke, esetleg az alkalmazottaival akadtak problémák? Írjon nekünk! munkahelyiterror@gmail.com

 

Tisztelt Munkahelyi Terror jog!

 

Tanácsaitokra lenne szükségem a következő problémával kapcsolatba. 2011 nyara óta dolgozom egy nagyáruház éttermében, mint konyhai kisegítő. Jelentkezésemkor kifejezetten rákérdeztem, hogy feladataim közé tartozik-e a fekete mosogatás, mert azt nem vállalom. Azt mondták, nem mert arra van két férfi.2012 nyarán elment a fekete mosogató és köteleztek, hogy helyettesítsem, amíg másikat találnak. Azóta nem is kerestek. Így feladatom közé tartozott 80 literes edények emelgetése és az áru átvétel is. 2 órába jelentettek be, mivel gyesen voltam, ezt a gyes lejárta után kértem növelni, de elutasítottak, mondván minden kollega 4 és 6 órába van bejelentve, más is sorba állhatna ilyen kéréssel.

 

Pár hónap múlva felemelték 4 órába, mondván, ha tetszik jó, ha nem, mehetek. Egészségesen mentem dolgozni, üzemorvos 2011-2012-2013-ban végig egészségesen tartott nyilván. 2013 októberében fájni kezdett a gerincem, jeleztem, hogy nem szeretném a fekete mosogatást csinálni, azt a választ kaptam, ez nem kívánság. Novemberben zsibbadni kezdett a jobb karom és bal lábam, ez decemberbe olyan súlyossá vált, hogy húztam a lábam, amikor jártam és a fájdalom rendszeressé vált. 2014 januárba háziorvoshoz fordultam majd májusig gyógyszeres kezelést és fizikoterápiát kaptam folyamatosan. Végigjártam a neurológiát, reumatológiát, fizikoterápiát, végül megkaptam a beutalót mr vizsgára. Februárban látták, hogy nem viccelek, hogy fáj mindenem kivettek a fekete mosogatóból,l viszont nagyon sok kollega felmondott, ezért olyan beosztásokat kaptunk, hogy pl 30 napból 5 napot voltunk összesen szabadok és ugyanúgy 10,5 órát dolgoztunk/nap.

 mosogat.jpg

Ezeket a beosztásokat lefényképeztem, ugyanúgy azt is, mikor a kolleganőm a fekete mosogatóba görnyed, mert továbbra is nőt raktak be erre a munkára akarata ellenére. Heti rendszerességgel egy emberrel végeztették el azt a munkát, amit előtte 3-an csináltunk meg és mindig azt mondták, hamarosan pótolják a hiányzó létszámot. Június óta gerinc és térdszorítóval tudok dolgozni. Lassan egy éve gyógyszereken élek. Most megvan az mr-vizsgálat, porckorong sérv 30 évesen két kisgyerek mellett. Decemberbe mondják meg a gerincklinikán, hogy kell-e műteni. Táppénzre nem mehetek el a 4 órás bejelentés miatt, és mert azonnal ki is rúgnának. Erre volt már példa. Más munkahelyre nem tudok menni, mert sehol nem tolerálnák, hogy beteg gerinccel, súlyos fájdalmakkal jelentkezek.

 

Kérdésem: felelősségre vonhatom-e feletteseimet, igényelhetek-e kártérítést és ez ügyben hová fordulhatok, valamint mivel bizonyíthatom, hogy a túlterhelés és nehéz fizikai munka miatt lettem beteg. Válaszotokat előre is

 

köszönöm:T

A listazz.com segítségével Feketelistára tehetitek az inkorrekt cégeket, a megtévesztő álláshirdetéseket.

 

banner_1.jpg