A főnököm egy igazi paranoiás idióta

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.comelérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Tisztelt Munkahelyi (T)error!

 

Több memoárom is lehetne a blogukra, talán majd meg is írom őket, de előbb tanácsadásra lenne szükségem az alábbi témában:

 

Lábtörlőként (eredeti szakmám rendszergazda) dolgozom/tam egy cégnél. A főnököm egy igazi paranoiás idoóta barom. Lehetne több történetem is de most csak néhány címszóban megyek végig a megpróbáltatásaimon. Munkám során folyamatos baszogatásban megaláztatásokban értelmetlen idióta feladatokon keresztül minden rosszban részem volt, naponta elmondta hogy ki vagyok rúgva (éveken keresztül) stbstb... Soha nem tudott értelmes feladatot kiadni, soha nem tudta megmondani mit akar, teljesen mindegy mit csináltam soha semmi sem volt jó (1-2 kivételtől eltekintve) Mellette 1-2 munkatársam folyamatosan sározott áskálódott ellenem. De mindezek mellett kitartottam de a hatalmas prémiumok és fizetésemelések mellett, amik már nagyon piszkálták a csőröm szerencsére találtam egy jobb helyet és felmondtam.

 

Itt jönnének a jogi kérdések amikben segítséget kérnék:

Felmentem hozzá megmondtam, hogy felmondok. Közös megegyezés szóba sem jöhet. És a 30 naphoz is ragaszkodik (kivéve ha korábban talál másik lábtörlőt. Vagyis informatikust. Eléggé váratlanul érintette a dolog meg is lepődött hogy felmondok, nem gondolt rá. Azt mondta erre nem számított (nem meg majdnem azt találtam mondani, hogy akkor gondolt volna erre amikor a fizetésemet megemelte) Valamint mondta, hogy nem olyan egyszerű informatikus találni. Erre azt mondtam neki (mint amit Ő szokott mindig nekem), hogy Főnök, 100-an állnak sorban a kapuban helyettem. Ugyanis a helyzet az, hogy a cég fizette az egyetemem 3 félévét ami a fél millát meghaladja. Ezt most így vissza kell fizetnem.

 

Most a felmondásom körül újra áskálódni kezdek ellenem összeesküdni tervezgetni, hogyan és mi módon járassanak le, lehetetlenítsék el a munkámat stb. (ahelyett, hogy örömtüzet járnának, hogy elmegyek)

 psycho-boss.jpg

Mennyi idő jogszabály szerint a felmondási idö? én 30 napot tudok és írtam de már ő kitalálta, hogy 45 nap.

 

Kitalál mindenféle hazugságokat, hogy én már nem akarok neki semmit megcsinálni én már nem dolgozok semmit (egyébként, azt hogy nem dolgozok meg csak nyitott szemmel alszom hetente megkaptam.)

 

Utolsó feladataim szerepelt, hogy küldjem el a szgépek nyilvántartását, amit meg is tettem. Természetesen nem nézte meg végig és olyanokat visszakérdezett ami benne volt. Majd hallottam, hogy kitalálták, hogy mivel én "nem doglozok semmit" kiadják külsősöknek a szgépek felleltározását és azt majd rámverik.  Ez mennyire szabályos mennyire teheti ezt meg?

Odahív valakit az én rendszeremhez aki matat amíg én távol vagyok? ugyanis már több mint egy hete táppénzem vagyok. 

 

Vagy elmehetnék egyik napról a másikra is? akkor meg azzal fenyegetőznek, hogy ami kárt okozok ezzel a cégnek azt leverik rajtam. 

Hogy működik ez? ilyeneket megcsinálhatnak? amíg én ott dolgozom megbízhatnak külsősöket az én terhemre? odahozhatnak bárkit hogy áskálódjon?

Csak úgy leléphetnék egyik napról a másikra is akár következmények nélkül?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Tisztelettel:

egy megviselt munkavállaló