Se munkám, se pénzem, se reményem

 

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

 

Tisztelt Munkahelyi Terror!

 

Elmesélem, hogyan vertek át és hogy jutottam olyan a helyzetbe, hogy huszonévesen teljesen reménytelenné vált az életem. Sem jövőm, sem további lehetőségem nem maradt. Hiába szeretnék dolgozni, sem munkám, sem pénzem, sem reményem. Csak a csalódottság.


Mivel itthon - gyakorlat hiányában - munkát nem találtam, úgy döntöttem, kimegyek én is hajózni. Van pár ismerősöm, akiknek sikerült. Egy tanfolyam után, maga a képzést nyújtó cég helyezte el őket különböző óceánjáró hajókra. Édesanyám és nagymamám segítségével és támogatásával, utolsó spórolt pénzüket nekem áldozva, befizettük a díjat és beiratkoztam én is az egyik vendéglátó iskola, nevezetesen a Port-Land vendéglátósuli egyik ilyen képzésére. Azt ígérték, hogy a tanfolyam után garantálják a munkát. Vagy legalább az állásinterjút. Személyesen a beiratkozásig persze azzal is ámítottak, hogy tuti biztos állás tudnak ajánlani.

depression_1.jpg


Egy zűrös albérletet vettem ki Budapesten, de a tanfolyamot lelkiismeretesen elvégeztem, bár egyáltalán nem volt jó a hangulat. Futószalagképzés folyt. A szakmával kapcsolatos egyes kérdésekre az oktatók szinte alig tudtak válaszolni. Az is felmerült többünkben, hogy életükben nem jártak hajón. Mindegy.

Miután kezembe nyomták a papírt a sikeres vizsgáról, megköszönték a részvételt, majd, amikor az igért munkalehetőségről érdeklődtünk, ajtót mutattak.: Oldjuk meg! „Nem vagyunk munkaközvetítő iroda” – mondta az egyik vezető. Többen elsírtuk magunkat. Persze én is. Hát ennyi...


Otthon el sem merem mondani anyukámnak, meg a nagyinak.


Édesanyám és nagyon beteg nagymamám spórolt pénzéért és a lelkesedésemért kaptam cserébe egy darab papírt, amivel továbbra sem tudok elhelyezkedni sehol... Olyan rossz híre van a szakmában. Ráadásul azt sem tudom, hol kell jelentkeznem egy ilyen hajóra. Ki állna velem szóba egy Port-Landos fecnivel a kezemben? A cég még csak nem is segít nekem ebben. Remélem minél kevesebb ember fog így járni, hogy ezt nyilvánosságra hoztam!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot.