Hírek: Aki kifogásolja a buszok állapotát, azt kirúgják

A Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgálata szerint nem felel meg a Volánbusz alvállalkozója által használt kínai buszok fékrendszere az előírásoknak. A járművek légfékszelepeit másként alakították ki, mint a referenciajárműét, amelyre kiadták az engedélyt. Aki a cégnél kifogásolja a buszok állapotát, azt kirúgják.

 

Nagy Gábor a Volánbusz és a Mátra Volán alvállalkozójánál, a Color Tours Kft.-nél dolgozott sofőrként. Hiába jelezte a kft. ügyvezetőjének, hogy „életveszélyes műszaki állapotban lévő autóbuszokra” nem ül fel, kifogásait nem vették figyelembe. „Szándékos károkozásra” hivatkozva először megvonták fizetését, majd kirúgták.

 

A Color Tours által üzemeltetett kínai buszokkal sincs minden rendben a gyöngyösi, egri, ózdi és tiszafüredi vonalon. A hírTV Célpont című műsora feltárta, hogy a hátsó kerekek felfüggesztése nem szabályos. Közben kiderült, a buszok fékrendszere is hibás.

 

A forgalomban lévő King Long típusú buszok légfékszelepeit nem úgy alakították ki, mint azét a mintabuszét, amelyikre a közlekedési hatóság kiadta az engedélyt.

 

Az offshore hátterű Color Tours Kft. külön közbeszerzési eljárás nélkül szállíthatja a Volánbusz utasait Egerbe, Ózdra és Jósvafőre. A magáncég eredetileg a Budapest és Gyöngyös közötti járat üzemeltetését nyerte el 2012 végéig, de a Volánbusz júniusban kiterjesztette a vállalkozási szerződést a többi viszonylatra is. A közbeszerzésben engedélyezett évi 1,5 millió helyett a Color Tours buszai számítások szerint éves szinten 2,5 millió kilométert futnak. A Volánbusz a kiszervezéseket szabályosnak találja.

 

(hírTV)