300 ember került karácsony előtt az utcára

Sziasztok!


Amíg mások karácsonyra 13. havi bért, bónuszt stb kapnak addig minket meg kiraktak az utcára.Egy elektronikai cégnél dolgoztam Nagykőrösön. A cégnek vannak saját úgynevezett céges dolgozói és vállalkozós dolgozói akik csak kölcsönzött munkaerők. Én is ilyen voltam, egy vállalkozóval kötöttem a szerződést és ők meg kölcsönadtak a cégnek.


Igaz voltak mutyik bőven, pl csak 60 ezerig voltunk bejelentve napi 8 órába, aztán 12 óráztunk még szombaton is. Aztán ha csak 8 óráztunk akkor a szünetet le kellett dolgozni. Járt össz-vissz fél órás szünet, mivelhogy 3 műszakba jártunk így azt nem nap végén hanem egy szombati nap került ledolgozásra ami nem került kifizetésre. Akik két műszakosak azok meg napi 8 és fél órát dolgoznak de abból 8-at fizetnek ki.


A szombati nap túlóra lett volna, majdnem a dupláját vitted haza mint más napokon, erre havonta egy szombatot mindig levontak a fizetésünkből mondván szünetledolgozás. Persze túlóraként számolták ergó a sokkal nagyobb összeget vonták le a bérünkből...Bérlap, semmi nem járt, a fizetést a céghez közeli parkolóban osztogatták borítékban!


Nagykőrösit szinte fel sem vettek a céghez csak igencsak keveset, de a vállalkozónak még 60km-ről is megérte elbuszoztatni az embereket a céghez. Persze a buszozás sem volt semmi, életveszélyes tákolmányokkal vitték az embereket, fűtés nincs, ülések kiszakadva, ajtó ha be is csukódik kiesik, persze a 40-50 perces várakozás sem volt ritka mert sosem akkora jöttek mikorra kellett volna, aztán a 15 személyes kisbuszban mentünk 25-en stb. Mikor milyen kedve volt a buszsofőrnek úgy jött értünk vagy 20 perccel előbb vagy 40 perccel később, persze ha elkéstél levontak, jelenléti pénzt buktad stb.


De a buszozás érdekességei , fizetés érdekességei , és még sok egyéb ellenére azt kell hogy mondjam hogy 60 km-ről nekem is megérte bejárni. Szerettem ott dolgozni, a munkával nem volt bajom, tudtam hogy máshol csak rosszabb. Szerettem a munkatársaimat, a csoportvezetőt is, nyugodtan, boldogan mentem be dolgozni. Ezt sokan nem mondhatják el magukról, pedig a 400Ft-os órabérért szalag mellé droidmunkára nem sokan lennének boldogok ha ennyiért kéne bejárni. Nekem mégis ez volt a legjobb munkahelyem idáig.


De amit ma tettek velünk ( 2010.12.17) az végleg kiverte a biztosítékot nálam és még sokaknál is! Előszőris éjszakás voltam, 12 óráztam, erre reggel 5:40 fele összehívták az összes dolgozót hogy míting. Röviden: a főnök mondta hogy kevesebb a megrendelés jövőre, ez létszámleépítéssel fog járni, és aki hallja a nevét annak nem a munkájával van a baj hanem csak muszáj elküldeni. Aki hallja a nevét az ki van rúgva és álljon balra, aki nem hallja a nevét annak még tart a munkaidő lehet vissza menni dolgozni.


Ezt minden műszakkal eljátszották, 300 ember került karácsony előtt az utcára csak ettől a cégtől!


A délelőttös műszak már tudta (tőlünk) hogy mekkora bazdmeg van ma, de nekik sem árulták el hogy ki van kirúgva, majd csak a műszak végén. A délelőttnek végig kellett néznie ahogy az éjszakások sírnak, szekrényt kipakolnak, leszámolnak. A délelőttösek végigdolgozták a napot majd műszak végén páros lábbal rúgták ki őket.


A délutánosok jártak a legjobban, ők amint bementek nekik már rögtön névsorolvasással kezdődött a műszak , akiket kirúgtak azoknak aznap már nem kellett dolgozniuk. Akik bennmaradtak azokból összeraktak egy vonalat és munka este 11-ig.


Az esett a legrosszabbul hogy nem szóltak egy héttel, egy hónappal előtte hogy te meg te keress új állást. Titkolták a leépítést, majd még a karácsonyi leállás előtti utolsó nap mikor már végigdolgoztad a napot és mit sem sejtve boldog vagy hogy na végre lesz egy kis szabi (mert az amúgy nem ajánlott), erre közlik hogy ki vagy rúgva.


Azon a pénteki napon 300 ember került az utcára, ez volt nekik a karácsonyi ajándék. Januárra van még kevesebb megrendelés, utánna szinte semmi tehát legalább még ugyanennyi embernek még "Boldog Új Évet" kívánnak januárban is. De ezt legalább elárulták, legalábbis ezzel vigasztalták azokat akiket kirúgtak.

 

 

Most itt vagyok Mucsaröcsögén, munkalehetőség közel távol sem, munkanélkülire, segélyre nem vagyok jogosult, pedig egyedül nevelem gyermekeimet. Tömegközlekedés nulla, tehát csak ilyen vállalkozós kölcsönmunkaerőnek tudok elmenni, de most még annak se. :-(

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre küldheted!