Az "ügyvezető igazgató" válasza

Szép Estét, Kedves Munkahelyi Terror blog!


Ez a levél kivételesen nem a munkatapasztalattal, és munkahellyel kapcsolatos, de azt hiszem, érdekes lehet. A következőkben egy "gyöngyszemet" szeretnék megosztani veletek, melybe internetes munkakeresési kalandjaim során botlottam. Nagy buzgalommal keresek távmunkát, internetes munkát, bedolgozást, és más egyebet is, mondván: talán egyszer eljutunk oda, hogy nem csak átverésbe rántunk bele lépten-nyomon.

 


Hát, ismét csalatkoztam, de szerencsére, nem történt semmi komoly. Az esetet pusztán azért szeretném megmutatni nektek, mert (számomra) vicces, hogy ilyen meglepően naivan kezelik a kedves munkakeresőt egyes emberek. A story előzménye röviden: hirdető oldalon belefutottam egy ajánlatba, ahol olyan távmunkát ajánlanak, ahol a bérezés fix(!) és nem is nehéz. Tehát, mint általában a legtöbb ilyen. Csak mail cím volt megadva, konkrétum nem, de gondoltam, írok neki, és kérek tájékoztatást. Hát, megkaptam, és azon nyomban fogtam is a fejem, hogy te szent ég: engem néznek ennyire bolondnak, vagy ők nem gondolkodnak? No, de hogy min is akadtam ki?


Azon, ahogy megfogalmazták a választ, már ha azt fogalmazásnak lehet nevezni. Ráadásul egy állítólagos ügyvezető igazgató válaszolt nekem, már csak azért is lepődtem meg, amikor olvasni kezdtem a kissé kusza, helyesírási szótárt sosem látott, egymásba folyó mondatokat. Bemásolnám -név nélkül természetesen- a levelet, hogy ti is lássátok, és a későbbiekben felismerjétek, ha valahogyan arra kerül sor. Talán még annyit, hogy a munka nem is fix béres. Vagyis, az fix, hogy valaki kap valamit, de az nem én leszek :) Akkor tehát a levél, cenzúrát és mindenféle javítást mellőzve:


„Jonapot on jeletkezet munkatarsamnal a meghirdetett munka utan.

Igen valobban keresunk munkatarsakat internetes munkankhoz,terjunk is a lenyegre.

Arrol lenne szo hogy egy megadot hirdetest kell feladni internetes hirdetesi oldalakon.

Erre a hirdetesre onnel jelentkezni fognak par napon belul maga atkuldi nekkem az erdeklodok emailcimet es en uzlettet kotok veluk.

Minden egyes nyelbeutott uzlett utan maga 300 forintal gazdagabb lesz.

Tegyuk fel on felad egy nap 4 hirdetest erre jelentkeznek onel 20-an en ebbol 10-el uzlettet kotok maganak ezutan jar 3000 forint nem nagy oszeg de ugygondolom a munkase megterhelo.

Van olyan nap mikkor ennek az oszegnek duplaja is befolyik ez csak a maga szorgalman es szerencsejen mulik.

Most vegyuk a negativ oldalat egy rendes cegnel havi keresetunkbol levonak munkaruhara s az adorol mar ne is beszeljunk.

Mi nem vonunk le az on oszegebol semenyit ezt kovetnii is tudja de igen a mi munkakhoz is bekel fektettni egy mlinimalis oszeget ez az oszeg 1000 forint ez viszont csak egyszer befizetes es egy kett napon belul viszais ter hozank ebbol az oszegbol kerjuk ki a szemelyre szolo munkacsomagot munkatajekoztatott munkafuzettet ami az on munkajahoz segitseg.

Mikkor meghalja valaki hogy bekel fektetni rogton aztgondolja ez egy ujabb atv eres nemis ertem miert pazarlom az idomett erre,igen vanak olyan cegek oldalak amikk erre szakosodtak de mi nem a mi oszgunk nagyon minimalis s ugy probalunk bizalmat teremteni munkatarsainkal hogy mindenapos kapcsolatott tartunk s az utalasokkat pontosan vegezuk ell.Kerem akkor is jeleze valaszat ha nemleges koszonetel: **** ugyvezeto igazgato.”


Nos, az nyilvánvaló, hogy nem fogok válaszolni erre, mert nem vállalok felelősséget azért, hogy valakit csúnyán elküldjek nyelvtan tanárhoz :) Itt inkább az a vicces az egészben, hogy valaki vagy valakik tényleg azt gondolják, hogy ez nem átlátszó, és jelentkezni fognak rá az emberek. Talán túlértékelem a helyesírás fontosságát, mert az, hogy ez átverés (vagy ha igaz is, akkor sem jelent biztos jövedelmet), azon már meg sem lepődöm.


Viszont, ha valakit meg akarunk nyerni így látatlanban is, és ehhez írott szöveget használunk, akkor szerintem elengedhetetlen a jó, vagy normál helyesírás. Persze, nem akarok öleteket adni a csalóknak.:). Nos, ennyi lett volna, amit meg akartam osztani. Remélem, tetszett.

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.