Szerződés nincs, a próbamunkát nem fizetik

Tisztelt Munkahelyi Terror Blog!

Év eleje óta munkanélküli vagyok, 57 évesen, külkeres diplomával, három nyelvvizsgával. Interjúra is csak ritkán hívnak be. Két hete volt egy interjúm egy asszisztensi állásra, egy újonnan alakult cégnél, amely mint később kiderült MLM cég.

Másnapi kezdéssel, egy próbahét munkában egyeztünk meg a cégtulajdonosokkal szóban, akik azt is szóban jelezték, hogy a munkaidő minden nap több lesz mint nyolc óra. Három napig bírtam a reggel kilenctől este tízig tartó munkarendet, ezalatt lefordítottam nekik angolra egy vállalkozói szerződést és számtalan telefonos egyeztetést végeztem a cégnek.

unnamed_7.jpg

Munkaszerződésnek nyomát sem láttam. Ilyet a többi ott dolgozó sem kapott még, az sem, aki erre már négyszer rákérdezett a magyar cégvezetőnél.

A negyedik nap reggelén megvártam hogy bejöjjön a cégvezető és közöltem vele, hogy nem szeretném ezt az állást, és elmegyek. Kértem, hogy azonnal fizesse ki a három végigdolgozott munkanapomat. Azt mondta, hogy most nem tud kifizetni, beszél a cégtulajdonossal,aki egy külföldi.

Az elmúlt két hétben többször telefonáltam a magyar CEO-nak, írtam neki e-maileket a nekem járó fizetéssel kapcsolatban - egyelőre udvarias hangnemben - a válasz az volt hogy a külföldi tulajt nem tudta meggyőzni, hogy engem kifizessen. (

Közben egyeztettem néhány még ott dolgozó volt kollégával - közel két havi munka után még egyikük sem kapott munkaszerződést.) Mit tehetek, hogy megkaphassam a munkámért járó harmincezer forintot?

Ha bármi ötlet van, előre is köszönöm!

Köszönöm!

I.

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre