Lelki terror a postán

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

Tisztelt Szerkesztőség!

Nem tudom kihez fordulhatnék, mert amit a postánál csinálnak az felháborító, és egyben szerintem törvénytelen. Én már nem dolgozom a postán, de a feleségem igen, és van a közeli rokonságban is, aki még ott dolgozik.

2178095839_394bb82a28.jpg

Egyszerűen már nem tudom elviselni, hogy a feleségem, a sógornőm és a kolleganői sokszor sírva mennek haza. Sajnos én is tapasztaltam azt a lelki terrort amit a posta vezetők megengednek maguknak. Mindazok tetejébe hogy 15-20 éve ott dolgozók éjszakai műszakkal nem keresik meg a 100 ezer forintot, még a dolgozók lelkébe is gázolnak és naponta kirúgással fenyegetőznek. A mai világban ez szerintem megengedhetetlen.

Fent valahol, valamilyen irodában, valami elképesztő képlettel kiszámolják hogy egy adott postára pl. 8,5 ember szükséges, ezért lecsökkentik a létszámot, és inkább bezárnak egy ügyfél ablakot. Holott az ügyfelek nincsenek kevesebben, csak kevesebb ablakra tömörülnek, ami természetesen az ügyfeleket is igencsak bosszantja.

A postákon egyre nő az áruválaszték, de olyan termékekből, amiknek semmi köze a postai szolgáltatásokhoz.

Az ablaknál ülő dolgozóknak kötelező ajánlani a biztosítást, megtakarítási lehetőségeket, sorsjegyeket, stb. Sajnos volt már rá példa (bár ezt a posta szóvivő bizonyosan cáfolná) hogy ellenőrök végeztek próbavásárlást, és a postás hölgy nem ajánlott semmit egy naponta visszatérő ügyfélnek (az ellenőrök az ügyfél mögül figyeltek) és azonnali hatállyal megszüntették a munkaviszonyt. Azt tudni kell hogy olyan hosszú távú biztosításokat és megtakarításokat kötelező ajánlani, amiről a postai alkalmazott is tudja hogy az nem az ügyfelek érdekeit szolgálják. Ha az ügyfelet mégis érdekelné valami, akkor nincs más aki rendesen felvilágosítást adna, és megkötné a szerződést, tehát addig a többi ügyfél bosszankodva várja ki a sorát, amiért sajnos az ablaknál ülő dolgozót szidják, olykor nyomdafestéket nem tűrő hangon, pedig ő csak a kötelező munkáját végzi.

Most a postákon a minél több biztosításkötés a fő feladat.

Az már nem is meglepő hogy a megkötött biztosításokból az üzletkötő nevetségesen alacsony jutalékot kap.

De ugyanilyen kevés jutalék jár pl. egy Fundamenta Lakáskassza megkötésekor is.

Nagyon sok postán félrevezetik a saját dolgozóikat a postavezetők, mondván hogy kötelező a postás dolgozónak is kötni saját magának megtakarítást. Ahol nem ennyire durva a helyzet, ott rábeszélik a dolgozót pusztán lojalitásból egy biztosításra, amivel a saját dolgozója zsebéből veszi ki a pénzt. Volt olyan hogy már megszólja a saját dolgozóját, hogy ne költsön magáncélú dolgokra, csak kössön biztosítást magának. Ez már súlyosan sérti a dolgozó magánszféráját. Szigorú százalékos teljesítményt kell nyújtani a biztosításokból, eladásokból, ezért ha valaki nem tud teljesítményt felmutatni, az írásbeli figyelmeztetést kap, és kirúgással fenyegetik.

Aki postán, ügyféltérben dolgozik, az tudja hogy azt a munkát képtelenség 8 óra alatt elvégezni, ezért a munkaidő jóval meghaladja a 8 órát, amiért természetesen nem jár túlórapótlék.

Sajnos hiába próbálkoznak ellenállni a postás dolgozók (http://kapos.hu/hirek/kis_szines/2012-09-13/botrany_a_postan.html) . A posta szóvivője mindent cáfol, és hazugsággal próbálja tisztázni magát. A postán nem választható a biztosításkötés, hanem kötelező feladat. Ha valaki nem teljesít, igazoló jelentést kell írni, hogy miért nem adott el biztosítást, vagy miért nem annyi amennyi elvárt lenne. Pár ilyen jelentés után a dolgozót elbocsátják.

A másik törvénytelen dolog, hogy a csokikat, vagy az olyan termékeket, aminek lejárati ideje van, azt a lejárati idő közeledtével kénytelen felvásárolni, mert vissza nem adhatja amit nem tudott eladni. Nem hinném, hogy törvényes lenne a dolgozónak kötelezően megvásárolni, vagy legalábbis kifizetni a lejárt termékeket.

Sajnos ezzel a terrorral nem lehet szembeszállni, hiszen ekkora céget nem lehet sarokba szorítani, bármilyen szabálytalanságokat is követ el. Nem tudom kihez lehet fordulni hogy megváltozzon a posta szemlélete, és előtérbe kerüljön a dolgozók megbecsülése.

Sokkal több rejtett kamerás felvétel kellene hogy kiderüljön az igazság a postáról.

Üdvözlettel!