Kiszúrtak velünk, nem tudunk eladni

2010 nyara óta egy Call-Centerben dolgozom, mint operátor.A munkakörünk gyakorlatilag arról szól, hogy különböző termékeket kell(-ene) eladni telefonon keresztül régi - és új ügyfeleknek.Namár most ez ugye nem hangzik nehéáz feladatnak, de akkor én most elmondanám,hogy mikor ide jöttem dolgozni,akkor ez a munkahely virágkorát élte,rengetegen voltunk kb ha jól tudom 160-an is.Nekem nagyon szépen kezdet felfelé ívelni az eredményeim,-vele együtt nagyon szép jutalékot is kaptam,mert ugye itt "jutalék sávok vannak" , ami azt jelenti, hogy bizonyos értkesítési összegek felett változik ennek mértéke.Én mióta itt dolgoztam gyakorlatilag mindíg is nagyon jól értékesítettem,nyertem is értékesítési versenyen arany kupát-erre bizony nagyon büszke is voltam és vagyok a mai napig.
CallCenter.jpg
Aztán kb másfél,két éve elkezdett minden megváltozni a cégünk nyitott egy call centert külföldön is, ahol nagy a munkanélküliség és ők gyakorlatilag a fele jutalékkal kötöttek már szerződést a céggel,tehát ők tudnak magyarul beszélni,magyar ügyfeleket hívnak a mi előkészített adatbázisunkból-ez annyit jelent,hogy klubbtagsági kártyát is mi adtunk el javarészt nekik,ők viszont utána,miután mi eladtuk nekik a 6 ezer ft-os klubbtagsági kártyát egy hónapra rá hívják egy másik kapmpányban,ami arról szól,hogy vásárolja le a kuponjait (azt tudni kell,ha ezzel hívjuk az ügyfeleket,az minimum 30 ezer ft-os rendelést jelent-tehát míg mi "kínlódunk" hogy egy nyomorult klubbtagságit eladjunk-ők már az új klubbtagként hívják fel az ügyfelet és ugye ez azt jelenti,hogy mi ezekkel a kicsi értékű eladásokkal senmit nem keresünk,ők meg ugye keresnek rendesen-vagyis az ottani fizetésekhez képest még ezzel a fele jutalékkal is nagyon jól járnak!Egy szónak is 100 a vége-mióta megnyílt ez a külföldi call center nekünk nincsen adatbázisunk,ezzel teljesen ellehetetlenítették a munkánkat-én most magamról beszélek-én most ott tartok,hogy a hónapban már a teljesítményem miatt lekerültem a klubbos adatbázisról is-tehát hideg hívásokat kell indítanom,és nekik kéne eladnom 50 ezres csomagot-ezt Önök is tudják,hogy teljességgel lehetetlenség...

És most jön a java!Decemberben összehívtak minket a vezetőség és közölte velünk,hogy l fogja csökkenteni egységesen a jutaláékunkat 2%-kal,ami azt eredményezte,hogy mi sztrájkoltunk,ebbe nem egyeztünk bele.Na most erre a vezetőség olyan lépést tett,hogy ok,akkor marad az eredeti % a jutalékban még kb 2 hónapig,addíg kidolgoznak egy nekünk is kedvezőbb jutalékos rendszert.MI TÖRTÉNT???A legaljasabb dolog,ami történhet,az, hogy olyan adatbázist kaptunk hetekig,aés most is ez van,ami úgy lett lezárva,hogy az ügyfél ránktette a telefont-magyarán egy olyan adatbázist adtak addíg,amin lehetetlenség eladni-de erre mi rájöttünk!Ideg kimerültséggel jelenleg itthon vagyok táppénzzen és vissza sem akarok ide menni-egyértelmű,hogy az a szándékuk,hogy lépjünk ki mi régiek,hiszen az újakat már eleve 2% jutalékkal veszik fel és 3 hónap után 4%-kal-tehát végül is bevezették ők azt,amit akartak,csak alattomos módon.  KÉRDÉSEM:  Mit lehet tenni, lehet-e valamiféle jogi procedúrában mondjuk számonkérni őket,hogy miért nem a teljesítményemhez illő adatbázisokon dolgozhatok(mnikor megkérdeztem a felettesemet azt volt a válasz, hogy nincs elég adat,ezért más van rajta...-addíg én egy másik legallja kampányon lerontottam az eredményemet)-és így vissza sem tudtam kerülni a felsőbb kampányokra.  Illetve ha a jutalékunkat mi borítékban kaptuk eddíg,ez jogilag rendben van-e?Máshol is így adják a jutalékot?2010 nyara óta egy Call-Centerben dolgozom, mint operátor.

A munkakörünk gyakorlatilag arról szól, hogy különböző termékeket kell(-ene) eladni telefonon keresztül régi - és új ügyfeleknek.Namár most ez ugye nem hangzik nehéáz feladatnak, de akkor én most elmondanám,hogy mikor ide jöttem dolgozni,akkor ez a munkahely virágkorát élte,rengetegen voltunk kb ha jól tudom 160-an is.Nekem nagyon szépen kezdet felfelé ívelni az eredményeim,-vele együtt nagyon szép jutalékot is kaptam,mert ugye itt "jutalék sávok vannak" , ami azt jelenti, hogy bizonyos értkesítési összegek felett változik ennek mértéke.Én mióta itt dolgoztam gyakorlatilag mindíg is nagyon jól értékesítettem,nyertem is értékesítési versenyen arany kupát-erre bizony nagyon büszke is voltam és vagyok a mai napig.. Aztán kb másfél,két éve elkezdett minden megváltozni a cégünk nyitott egy call centert külföldön is, ahol nagy a munkanélküliség és ők gyakorlatilag a fele jutalékkal kötöttek már szerződést a céggel,tehát ők tudnak magyarul beszélni,magyar ügyfeleket hívnak a mi előkészített adatbázisunkból-ez annyit jelent,hogy klubbtagsági kártyát is mi adtunk el javarészt nekik,ők viszont utána,miután mi eladtuk nekik a 6 ezer ft-os klubbtagsági kártyát egy hónapra rá hívják egy másik kapmpányban,ami arról szól,hogy vásárolja le a kuponjait (azt tudni kell,ha ezzel hívjuk az ügyfeleket,az minimum 30 ezer ft-os rendelést jelent-tehát míg mi "kínlódunk" hogy egy nyomorult klubbtagságit eladjunk-ők már az új klubbtagként hívják fel az ügyfelet és ugye ez azt jelenti,hogy mi ezekkel a kicsi értékű eladásokkal senmit nem keresünk,ők meg ugye keresnek rendesen-vagyis az ottani fizetésekhez képest még ezzel a fele jutalékkal is nagyon jól járnak!Egy szónak is 100 a vége-mióta megnyílt ez a külföldi call center nekünk nincsen adatbázisunk,ezzel teljesen ellehetetlenítették a munkánkat-én most magamról beszélek-én most ott tartok,hogy a hónapban már a teljesítményem miatt lekerültem a klubbos adatbázisról is-tehát hideg hívásokat kell indítanom,és nekik kéne eladnom 50 ezres csomagot-ezt Önök is tudják,hogy teljességgel lehetetlenség....

És most jön a java!Decemberben összehívtak minket a vezetőség és közölte velünk,hogy le fogja csökkenteni egységesen a jutaláékunkat 2%-kal,ami azt eredményezte,hogy mi sztrájkoltunk,ebbe nem egyeztünk bele.Na most erre a vezetőség olyan lépést tett,hogy ok,akkor marad az eredeti % a jutalékban még kb 2 hónapig,addíg kidolgoznak egy nekünk is kedvezőbb jutalékos rendszert.MI TÖRTÉNT?A legaljasabb dolog,ami történhet,az, hogy olyan adatbázist kaptunk hetekig,aés most is ez van,ami úgy lett lezárva,hogy az ügyfél ránktette a telefont-magyarán egy olyan adatbázist adtak addíg,amin lehetetlenség eladni-de erre mi rájöttünk!Ideg kimerültséggel jelenleg itthon vagyok táppénzzen és vissza sem akarok ide menni-egyértelmű,hogy az a szándékuk,hogy lépjünk ki mi régiek,hiszen az újakat már eleve 2% jutalékkal veszik fel és 3 hónap után 4%-kal-tehát végül is bevezették ők azt,amit akartak,csak alattomos módon.  

KÉRDÉSEM:  Mit lehet tenni, lehet-e valamiféle jogi procedúrában mondjuk számonkérni őket,hogy miért nem a teljesítményemhez illő adatbázisokon dolgozhatok(mnikor megkérdeztem a felettesemet azt volt a válasz, hogy nincs elég adat,ezért más van rajta...-addíg én egy másik legallja kampányon lerontottam az eredményemet)-és így vissza sem tudtam kerülni a felsőbb kampányokra.  Illetve ha a jutalékunkat mi borítékban kaptuk eddíg,ez jogilag rendben van-e?Máshol is így adják a jutalékot?