Életem első munkahelyén átvertek

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre

 

Kedves Munkahelyi Terror blog!

Nemrég, tavaly év végén ért véget az első kalandom, ami a munka világát illeti. A gimnáziumi érettségi után és az egyetem előtt pár hónapig a családi vállalkozásunkban dolgoztam, de úgy gondoltam, hogy szívesen kipróbálnám magam kevésbé stabil talajon is, úgyhogy jelentkeztem egy állásportálon található hirdetésre, ahol irodai munkára kerestek alkalmazottakat. Az interjún hamar kiderült, hogy valójában telefonos értékesítőt keresnek, de ha már ott voltam, úgy döntöttem, adok neki egy esélyt megnézem, milyen is az, tapasztalat szerzésnek nem árthat.

A felvételinél, ami igen egyszerű és rövid volt nem kérdeztek sokat, ugyanakkor leígérték a csillagokat is az égről. Bérminimum alapfizetés, jutalékok, bónuszok, stabil háttér, mindenről volt szó. Több termék értékesítése volt az alapfeladat, napilapok, televíziós csomagok, ami épp terítéken volt. Maga a call center egy szép irodaházban volt, erre nem lehetett panasz. Viszont már az első hónapban kiderült, hogy átvertek, persze nem csak engem, hanem velem együtt több tucat másik munkatársamat is.

Kezdjük azzal, hogy már a legelső hónapban csúsztak a fizetéssel. Egy munkaerő kölcsönzőn keresztül foglalkoztattak, de a beígért 5-e helyett a legelső hónapban 14-én sikerült a fizetésünket megkapnunk, a többi hónapban még ilyen szerencsénk sem volt, jó, ha hónap legvégén megkaptuk az utalást, de arra is volt példa, hogy másfél hónapot kellett rá várni. És ez csak az alapfizetés volt, a jutaléknál még súlyosabb volt a helyzet. A jutalékot közvetlenül a cég hr vezetője osztotta szét minden hónapban, kézbe, természetesen feketén. Azt inkább hagyjuk, hogy 40-50 ezres szerződések esetén is mindössze 5-600 forint nettót fizettek ki, és azt is, hogy teljesen követhetetlen volt az elszámolás, semmiféle papírt nem adtak róla. Mindenki zsörtölődött, hogy nem annyit kapott, amennyi járna neki, de csak vonogatták a vállukat. Ami ennél is szomorúbb, a jutalékoknál is minden hónapban csúszás volt, elméletben 15-ig kellett volna megkapnunk, de ez soha sem történt meg időben. Volt, hogy az alapfizetés előbb érkezett meg, mint a jutalék kifizetés. Nyilván többen is szóvá tették időről időre a dolgot, de mindig ment  a hárítás, hogy most ezért nincs pénz, most várnak egy nagyobb bevételre és efféle kifogások.

7_warning_signs_feed.jpg

Habár ha jól tudom, a vidékről való bejutás legalább egy részét térítenie kellett volna a cégnek, erről hallani sem akartak, mondván erre nincs keret, talán majd jövőre. Ebben is a halogatás volt az álláspontjuk, mint szinte minden egyéb dologban. 

A gépek leharcoltak voltak, télen a fűtés nem igazán ment, vagy csak azon is spóroltak, elég reménytelen érzés volt kabátban ülni és 8 órán keresztül telefonálgatni. Szünetre 2-3 óránként lehetett elmenni, holott számítógépes munkavégzés miatt minden órában járt volna 10 perc, agyon hívott, ki tudja honnan letöltött telefonszámokat hívtunk, ahol minden nap többször elküldtek, teszem hozzá joggal az ügyfelek az anyukámba, Karácsony előtt pedig kötelezővé tették a két ünnep közötti munkavégzést, még szabadságra semmi lehetett menni. Na ez volt nálam a pont az i-re, itt döntöttem el, hogy felmondok, méghozzá azonnal. 

Így is tettem, azóta pedig már egy tök normális helyen dolgozok, nyilván nem milliós fizetéssel, de így az egyetem előtt ez teljesen jó nekem. Időben kapom meg a pénzem, tudom, hogy tényleg be vagyok jelentve, van szabadságom, emberként állnak hozzám. A fenti cég pedig, ahol az első rossz tapasztalataimat szereztem, még mindig működik, állandóan jelen vannak a hirdetéseik a weboldalalkon, keresik a balfácánokat és ahogy az én esetem mutatja, mindig találnak is. Nekem ez kiváló tapasztalat volt a jövőt tekintve, hogy egy ilyen céghez semmiképp ne kerüljek majd, de ami számomra érthetetlen, vannak olyan emberek ott, akik már évek óta náluk dolgoznak. Nem tudom megérteni, hogy bírják ezt elfogadni, miért nem lépnek. Ők is nehezen viselik a csúszó fizetéseket, a bizonytalanságot, de nem tesznek semmit, hogy ebből kitörjenek. Én mindenesetre eldöntöttem, hogy ha tehetem, hasonló hely közelébe sem megyek.

Eve

Hirdess a Munkahelyi Terror blogon és 1 HÓNAPOT AJÁNDÉKBA ADUNK. A részletekért KATTINTS!