Munka vagy tanulás?

Üdv Mindenkinek! Kaptam egy levelet egy főiskolás fiataltól, aki szeretne, de mégsem tud "rendes" munkát találni, mert mindenhol napi 8 órát kérnek tőle. Teljes mértékben átérzem problémáját, mivel magam is diplomát próbálok szerezni és jól tudom milyen nehéz iskola mellett dolgozni is.

Kiváncsi vagyok a véleményetekre!

Továbbra is várjuk a leveleket a  munkahelyiterror@gmail.com címre!

Kellemes hétvégét!

 

Helló!

 

Egy olyan problémára szeretnék rávilágítani, ami sok hozzám hasonló fiatalt érinthet.

 

15 éves korom óta dolgozom kisebb-nagyobb rendszerességgel. Kezdetben a zsebpénz kiegészítés volt a cél, de idén bekerültem a felsőoktatásba és mivel nem szeretném felvenni a Diákhitelt, úgy gondoltam keresek valami rendszeres, részmunkaidős diákmunkát. Nappali tagozatra járok, ezért napi 4 óránál többet nem igazán tudok és nem is szeretnék vállalni.

 

Nézegettem a különféle hirdetéseket, ahol kifejezetten nappalis diákokat kerestek, leginkább a telekommunikációs (Call center) munkák nyerték el tetszésemet.
Felhívtam néhány számot, lefixáltam 2-3 interjút, szereztem iskolalátogatásit a suliban és elmentem a megbeszélésekre.

 

Mindenhol örömmel fogadtak, megmutatták mi lenne a feladatom, megbeszéltük az órabéremet is, de a szerződések aláírása előtt jött a feketeleves:
napi 8 órát kellett volna dolgozni mindenhol.

 

Nem is értem hogy gondolják... Ha valaki főiskolára/egyetemre jár (kiváltképp ha nappalira), annak vannak kötelességei. Előadások, gyakorlatok, néha talán tanulni sem ártana. Nem tudom felfogni, hogyan lehet mindezek függvényében reggel 9-től délután 5-ig még dolgozni is.

 


A cégek támogatást kapnak a diákok után? Valaki tényleg elmagyarázhatná hogy van ez, mert  nem értem...