Hülyét csinált magából a HR-es

Még érettségiző koromban találkoztam olyan vizsgabiztossal, aki egy kukkot sem értett németül, mégis lelkesen bólogatott, miközben kitartó mellébeszéléssel igyekeztem kibújni a kihúzott tétel témája alól. Hasonló szituációval szembesült olvasónk egy állásinterjún, ahol a HR-es kisasszony próbálta felmérni angol nyelvtudását, holott nem beszélte a nyelvet.

Viszonylag új olvasója vagyok a blognak, de azért szeretném megosztani veletek a munkahelykeresés során tapasztaltakat.

11 év alkalmazotti munkaviszony után, 2005-ben egy Bt formájában családi vállalkozó lettem. Nem volt egy aranybánya, de szépen meg tudtunk élni nejemmel és a két gyerekkel. Ez a válság kicsit megijesztett, ezért úgy döntöttem, a Bt mellett munkát is keresek, ha okosan csinálom, párhuzamosan is menni fog.

Találtam egy megfelelő ajánlatot, beküldtem a pályázatot, behívtak.
Kitöltöttem a két tesztet (IQ és személyiség), és vártam a folytatást. Visszahívtak a HR vezetőhöz interjúra, ami érdekesre sikerült.
Bemutattam a papírjaimat, aztán kezdődött a beszélgetés. Néhány panel (sorolja fel 3 jó és 3 rossz tulajdonságát, dohányzik-e, iszik-e, stb.) jött a következő: mondjon magáról 5 mondatot angolul. Belevágtam, de olyan érzésem támadt, hogy a velem szemben ülő, korosztályomba tartozó hölgy nem érti.

Az iskoláimat még normálisan mondtam, aztán áttértem jövő időre: 1994-től XX Rt-nél fogok dolgozni, 2005-ben vállalkozó leszek, stb. Amikor végeztem, az volt a válasz, eddig rendben, most ugyanezt németül. Ezt is normálisan kezdtem, és úgy is fejeztem be, mert szerintem ezt "ov asszony" értette.

Szakmai rész, informtikai kérdések. Egy papírról olvasott fel kérdéseket, és bizonytalanul várta a válaszokat. Ekkor már bennem volt a kisördög, égbekiáltó marhaságokat is mondtam rendkívül komoly pofával. Köszönöm, majd értesítjük.

Erre az értesítésre nem került sor, mert néhány napon belül találtam egy hasonló állást, majdnem azonos feltételekkel, de 20 km-rel közelebb, és én hívtam őket, hogy visszavonjam a pályázatot.

A telefonálás közben arra gondoltam, figyelmeztessem-e a hölgyet arra, mekkora hülyét csinál magából? Lehet, hogy remek HR szakember, de ha csak németül tud, miért Ő ellenőrzi az angol és az informatikai tudást? Vagy arra, hogy mekkora égés ez a cégnek? És még felmerül rengeteg ilyen kérdés, tanulság.

Remélem, akik olvasták, levonják a saját következtetéseiket. Sok sikert minden álláskeresőnek!

Dániel