Rám rúgták az ajtót

Millió bocsánat, hogy belekontárkodok Erynnis rovatába, de segítségre lenne szükségem egy bejegyzéssel kapcsolatban. Egy word dokumentumot szeretnék feltölteni a leendő posztban, mivel túlságosan hosszú volna bemásolni, rengeteg helyet foglalna és így a kutya sem olvasná el. Ha valaki tudna nekem tanácsot adni, kérem a kommenteknél jelezze!

Despota

 

Kedves Erynnis!

Külföldi kiküldetésben 2 hét munka után a magyar cég 4 hét felmondási időt követel rajtam,amennyiben nem dolgozom le 3000euro-s
kártéritést akar velem kifizettetni.

Hozzáteszem nem azért jöttem el mert nem akartam dolgozni,hanem mert a testi épségem fenyegetve volt.A 2 hét alatt folyamatosan fenyegetve voltam, a munkahelyen szóban,voltam minden amit ide nem illik leírni,a szálláson pedig majdnem miden este rám rúgták az ajtót és egyfolytába fenyegetőztek.

Az volt a csucspont mikor tettlegeségig fajult a dolog,ezután úgy döntöttem személyes dolgaim egy részét otthagyva hazajövök.Kérem adjon tanácsot,mit tegyek? Várom válaszát!

Előre is köszönöm!

Tisztelettel:Tibo


Kedves Tibo!

A felmondási időt sajnos köteles ledolgozni, kivéve, ha a munkáltatója mentesíti ezen kötelezettség alól. A gyakorlatban a munkavállalók ezt a szabályt számos módszerrel igyekeznek kikerülni (pl. beteget jelentenek, szabadságot vesznek ki, stb.), én ezek közül a jogellenes megoldást nem ajánlom Önnek, inkább azt, hogy vegyen ki szabadságot, a rendes szabadság időtartamának egynegyedét ugyanis a munkáltató a munkavállaló által meghatározott időpontban köteles kiadni, ennek annyi a korlátja, hogy 15 nappal előbb be kell jelenteni az erre vonatkozó igényét.

A jelzett kártérítési igényt kétségtelenül jogellenesnek tartom, egyrészt mert a munkáltatónak bizonyítania kellene, hogy valóban, összegszerűen ennyi kára merült föl, másrészt pedig azt, hogy a kár a felmondási idő le nem töltése miatt következett be.

Ugyanakkor a zaklatás miatt javaslom, hogy írásban tegyen panaszt a munkáltatójánál, ilyen cselekmények miatt egyébként személyiségi jogi pert is indíthat (és büntető feljelentést is tehet).

Üdvözlettel: Erynnis