Kapcsolat nélkül nem megy

 

cdrom70 becenevű olvasónk álláskereső tapasztalatait olvashatjátok. 100 elküldött önéletrajzból 30 válasz, zsebbe fizetés, semmi "meglepő".

Mint munkavállaló a következőt tapasztaltam amikor munkát kerestem.

100 elküldött önéletrajzból jó ha 30-ra kaptam választ, pedig az elvárható hogy minimum olyan levelet kapjak vissza, hogy "köszönjük érdeklődését". Ez a munkaadók sara és látszik, hogy mennyire érdekli őket a pályázó személye.

A szaktudás nem számít csak a nyelvtudás annak ellenére, hogy sok esetben az előbbire nagyobb szükség van az utóbbi megszerezhető. Ahova eljutottam interjúra megkérdeztem mennyire kell az angol nyelvtudás, a válasz hacsaknem egy multi volt, nem volt. /talán mert az ügyvezető és a titkárnője nem beszélt idegen nyelvet../
Magyar cég fele fizetés zsebbe!!!!!

Multi: azonnali nyelvtudás, hiába ajánlottam fel, hogy ha kötünk egy előzetes szerződést vállalom, hogy NEM magyarországon elmegyek egy 3 hetes intzenzív nyelvtanfolyamra saját költségen, mert hiába van nyelvvizsgám soha nem használtam soha ezt a tudást. Hiába vannak nemzetközi informatikai minősítéseim..
Pontosság: Igenis ha egy megbeszélt időpontra odaér valaki akkor HR-nek is kell tartani magát hozzá, ha nem akkor nem tiszteli a pályázót!!!

Ne várják el a munkaadók a nyugat-európai normát, a az alkalmazottaiktól amikor magukra nézve nem érzik kötelezőnek.
Arról ne beszéljünk, hogy itthon nehéz jó munkát találni kapcsolatok vagy jó alak nélkül.