Tűnjek a szeme elől

Mit lehet tenni a mobbing, azaz a munkahelyi pszichoterror ellen? BB-díj jelöltjeit szeretném olvasni a kommentekben :).

Állami cégnél dolgozom egy pár éve, nem olyan rég kaptunk egy új főnököt eleinte kedvesnek tűnt , aztán egy pár hónappal ezelőtt kicsit igazságtalannak tartottam egy dolgot bementem főnököm irodájába és elmondtam neki a problémám.

Azt hittem hogy vele normálisan meglehet beszélni a gondokat ,de aztán kiderült hogy mégsem elmondtam mi bánt ő meg azzal válaszolt vissza hogy tűnjek a szeme elől látni nem akar.Kicsit ledöbbentem hogy így kell nekem vissza válaszolni, végül is emberek vagyunk szerintem mindenki megérdemli a tiszteletet és hogy normálisan beszéljenek vele.

Én ez után az eset után ki mentem az irodájából nem szóltam semmit neki vissza, nagyon rosszul esett ,attól féltem hogy ha vissza szólók neki ,még neki áll feljebb és kirak a munkahelyről.

Azóta voltak esetek hogy beszólongatott munkatársaimnak szintén bunkó módon és ordít velük igazságtalanul, de őksem mernek vissza szólni neki ilyenkor mi a teendő ha ilyen a fönök?

Szia
 
Szerintem próbáljatok jogon kívüli eszközökben gondolkodni elsősorban: arra gondolok, hogy próbáljátok a problémákat megbeszélni a főnökkel, ha pedig vele nem megy, akkor az ő főnökével. Annál jobb, minél többen vagytok, mert így nyomatékosabban hangot tudtok adni a panaszotoknak és nem lehet azzal takarózni, hogy csak egy embernek van baja.
 
A jogi részéhez: ilyen esetekben személyiségvédelmi eszközöket (akár pert) tudok elképzelni esetleg, de a fenti megoldást sokkal jobbnak tartom. A véleménnyilvánítás miatt - amennyiben azt udvarias, megfelelő formában teszitek - semmilyen hátrány nem érhet benneteket.
 
Üdv, Erynnis