Esélyem sem volt próbaidő alatt bizonyítani

Ne feledjétek, munkanélküli olvasóink számára lehetőség nyílik ingyen és bérmentve hirdetni blogunkon, részletek ITT.

Despi

 

Kedves Munkahelyi Terror!

Alkalmi olvasód vagyok, eddig mindig korrekt munkáltatókkal hozott össze a sors így nem gondoltam, hogy írni fogok neked.
A történet rövid és talán tanulságos is lesz. Augusztus 10-én felvett egy munkaerő közvetítő cég (Personnel Leasing Kft.) és kölcsönadott egy utalványforgalmazó cégnek ( Le Cheque Dejeuner Kft.), hogy az elfogadóhelyi hálózatukat bővítsem egy adott földrajzi helyen.

Határozott idejű munkaviszonyról volt szó, év végéig, egész korrekt fizetéssel és juttatásokkal. Az öt hónap még jól is jött, mert nem akartam elkötelezni magam hosszabb távra. Ezzel szemben sikerült két és fél hetet eltöltenem a cégnél..

Az első hét jól telt, túl voltam az integráción, a munka sem tűnt túl nehéznek, pénteken elhoztam a munkához szükséges eszközöket és megbeszéltem hétfőre valamint keddre egy betanulós napot. Vasárnap sajnos kiújult egy korábban már műtéttel megoldottnak hitt betegségem és hétfő reggelre bekerültem akuttan a megfelelő klinikára. Mivel még korán reggel volt csak egy üzenetet küldtem a kollégámnak, hogy ne várjon valamint, hogy a közvetlen főnökömmel beszélni fogok, amint tudok. Addig persze már kerestek telefonon a HR-ről és a közvetlen főnököm is, akiknek üzenetet küldtem, hogy amint tudom felhívom Őket. Ez megtörtént a vizsgálatok és a beavatkozás után kb. 13 órakor. Elmondtam mindkettőjüknek, hogy mi a helyzet és, hogy kedden megpróbálok elmenni a betanulásra. Ezt sajnos egészségi állapotom nem tette lehetővé így le kellett mondanom ismét a találkozót.

Ezt megbeszéltem a közvetlen főnökömmel akivel abban maradtunk, hogy pihenek ebben a három napban és a hosszú hétvégén is, hétfőn visszamegyek az orvoshoz és elkezdek dolgozni. Közben a munkaerő közvetítő cégtől kaptam egy emailt, hogy hallották mi történt és legközelebb nekik szóljak. A mailre válaszoltam, leírtam, hogy mi a helyzet és, hogy küldöm a táppénzes papírt.

Hétfőn visszamentem az orvoshoz és délután elkezdtem dolgozni, mikor jött egy telefon a HR-ről, hogy ne dolgozzak amég nem voltam betanuláson és hívjam fel a közvetítő céget mert nem tudnak rólam semmit és nem is tudtak elérni.. Ezt megtettem, elmondtam mi a helyzet, elnézést kértem, hogy először nem nekik szóltam de azt hittem az email elég lesz, valamint ha nem tudtak elérni akkor miért nem próbáltak a céges telefonon, amin biztosan tudtunk volna beszélni (a privát nem működött megbízhatóan).

Ezek után elintézettnek hittem a dolgot, lebeszéltem két betanuló napot a következő napokra. Az első felénél tartottam amikor hívott a HR-es, hogy másnap menjek be 11 órára mert a táppénzes papírom eredetiben kell nekik. Átszerveztem a napomat és másnap bementem 9 körül, hogy gyorsan intézzünk el mindent aztán had menjek a betanuló napomra és dolgozhassak végre. Különböző indokokkal húzták az időt és mikor megjelent a közvetítő cég ügyvezetője valamint a kereskedelmi igazgató társaságában kedvenc HR-esem már sejtettem mire készülnek..

Kirúgtak azzal az indokkal, hogy nem tudtak elérni és nem voltam korrekt.. Mivel próbaidő alatt voltam nem sok mindent tudtam csinálni, beszéltem az ügyvédemmel és aláírtam a kilépő papírokat. Ha nagyon akadékoskodom még a hétre táppénzre mehettem volna (az egészségi állapotom megengedte) és nyerek két napot, de akkor már csak le akartam lépni onnan. Elszámoltunk, leadtam a cégautót és mehettem haza vonattal 240 km-ert..

Most, hogy már letisztult a történet azon gondolkodom, hogy lehetett volna elkerülni az egészet. Hibás voltam, hogy nem tájékoztattam a közvetítő céget vagyis a munkáltatómat teljes körűen, csak a közvetlen főnökömmel álltam napi kapcsolatban.. A HR-es és a közvetítő cég hibás volt abban, hogy nem kérte el vagy adta meg a céges számomat ha nem tudott elérni (állítólag többször is kerestek a privát számomon).

Persze a végén arra jutottam, hogy ha próba idő alatt lebetegszem akkor esélyem sincs bizonyítani és azonnal kirúgnak.. Ja és a korrektség: A HR-es telefonon és a szemembe is hazudott, több alkalommal. Ha korrektek felhívnak hétfőn, nem utaztatnak meg az országban felesleges kb. 1000 km-ert és felkészülten megyek. Persze mint utólag megtudtam ez a cégnél a szokásos eljárás..

Ennyi a story, kíváncsi vagyok minden véleményre. A levelet elküldtem a Personnel Leasing Kft ügyvezetőjének valamint a Le Chéque Déjeuner Kft. HR-esének is, hogy lehetőségük legyen leírni az Ő nézőpontjukból a történetet és, hogy korrekt legyek..

Üdv, Balázs