Hülye állásinterjú

Sziasztok!

 

Elmesélek valami vicceset. Utolsó körön voltam egy nagy (értsd hatalmas) multi cégnél, ahol külföldi közvetlen leendő felettesemmel beszélgettem angolul egy órát, olyan témában, amiről már az elején közöltem, hogy nem vagyok benne egy géniusz, rá kell tanulnom természetesen, mert elfelejtettem már részben.


No sebaj, motivált voltam, hogy oké, ez kihívás, majd ráfekszem és igenis megmutatom. Tudni kell még hogy az állás egyik kritériuma a szlovák nyelv ismerete volt. Ekkor jött a koppanás! Kérdezi ugyanis tőlem, a vezető, hogy és a csehmennyire megy?


Mondom semennyire, én szlovákul tudok, azért jelentkeztem, mert ezt kérték. Erre kapom a kontrát, hogy hát igazából szlovák ügyfeleik nincsenek, csak csehek, de hát a két nyelv ugyanaz!


Kifele mosolyogtam, de belül már robbantak az atomok! Hogy lehetséges, hogy utolsó körig hagyják hogy valaki eljusson egy fals információval kiírt pályázaton (háromszor utaztam fel Budapestre emiatt), majd még őt nézik hülyének azzal, hogy közlik, szerintük a két nyelv ugyanaz?! (Gondolkodtam, hogy még odamondom, hogy ezt mondják egy szlováknak, vagy csehnek és visszakézből akkora sallert kapnak bármilyen cseh, vagy szlovák bisztróban, hogy nem köszönik meg.)


Diplomásként, két nyelv ismeretével ekkorát még nem csalódtam! Remélem már nem is fogok.

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a  munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre küldheted!