Már azt sem tudtam, hol dolgozom

Jó napot!


Munkahelyem eltűnése miatt kérném segítségét.


2003.11.21.-én álltam munkába XY Kft-nél. Ez a cég tárgyalásokat folytatott egy budapesti munkaerőkölcsönzéssel foglalkozó céggel, melynek eredményeként 2005.01.01.-től már ennél a cégnél dolgoztam, csak bérbeadtak az előző munkahelyemnek dolgozni, így végülis nem változott semmi csak a munkáltatóm neve. Teltek az évek, mindig jött újabb papír, amit alá kellett írni, hogy változott a cég neve, de jogutód, minden marad a régiben. Néha már nem is tudtam hol is dolgozom, mi most a neve a munkáltatómnak. Elszámolási, kifizetési problémák soha nem voltak. 2008 decemberében terhes lettem, 2009. 01.03-tól 2009.08.05-ig táppénzen voltam, a szülés időpontjáig. A szülés után a cégemnél, azaz egy kirendeltségénél - mert a központ nagyon messzire volt tőlünk, ottani embereket nem is ismertem, mivel ez a kirendeltség elintézett mindent nem is kellett őket keresnem - megigényletem a TGYás-t és a GYED-et.

 


Meg is kaptam minden járandóságomat a GYED első hónapjáig. Mikor 2010 márciusában nem jött a Gyed elkezdtem telefonálni, hogy miért nem. A kirendeltségen a hölgy közölte ő táppénzen van nem tud segíteni, nem tud semmiről, ez a beszélgetés a mobilszámán volt. Mikor elmentem a kirendeltség címére be volt zárva, hónapok óta, bár ezt nekem ez idő alatt senki nem mondta, nem csak ez a hely de az országban a többi iroda is. A GYED-et végül a budapesti OEP-től megkaptam, és kapom most is, de a céget nem tudom elérni. Egy telefonszám se működik, a megadott címekről visszajönnek a levelek, egy ember nincs akivel beszélni tudnék.

Elvileg felszámolás vagy végelszámolás van folyamatba a cég ellen, de ezt csak hallomásból tudom. A munkaügyi felügyelőségtől levelemre annyi választ kaptam, hogy a vizsgálatot lefolytattták a cégem ellen, ennyi.


Amikor letelik a GYED kitől fogok én leszámolópapírokat kapni, ki fogja nekem kifizetni a fennmaradt szbadságomat? Bár leginkább már csak a papírjaim érdekelnek. Ha senkit nem tudok elérni, nem veszik át a leveleket, kit értesítsek, hogy vissza szeretnék menni dolgozni, mégha nem is vennének vissza, de rendezni a papírokat, azért, hogy akár másik munkahelyen tudjak dolgozni, akár munkanélküli ellátást kaphassak. Az OEP annyit mondott amikor átvette a GYED kifizetését, hogy kért be papírokat a munkahelytől, de hogy konkrétan az én esetemben milyen papírom van ott, gondolok én a TB kiskönyvre, nem tudja. Leszámolópapírokat meg tőle ne is kérjek azok biztos nincsenek ott.


Hol tudok segítséget kérni ilyen helyzetben, honnan tudhatom meg, hogy ki a felszámolóbiztos akivel esetleg fel tudnám venni a kapcsolatot?


Előre is nagyon köszönöm a segítségét, mert tényleg fogalmam sincs, hog
y mitévő legyek.

Üdvözlettel: Georgina

 

Kedves Georgina!


Javaslom, hogy először is bogozd ki, ki most a munkáltatód, bár talán ez megvan, aztán folyamatosan csekkold le a céget (kb. hetente) a cégnyilvántartásban, azaz itt:


www.e-cegjegyzek.hu


www.cegkozlony.hu


A cégközlöny.hu gyakrabban frissül, ott a cégek közleményeire tudsz keresni - tehát pl. arra, van-e végelszámolás, felszámolás, stb. a céggel szemben - ha van ilyen, a közlemény a felszámoló elérhetőségeit is tartalmazni fogja.Az e-cégjegyzék csak havonta frissül, ott cégkivonatot tudsz lekérni, amely a cég hatályos adatait (pl. székhely, bankszámlaszám, adószám, képviselők, stb.) tartalmazza.


A két weboldal azért általában, ha kis késéssel is, de szinkronban van egymással, a heti ellenőrzéshez viszont a cégközlönyt ajánlom. Mindkét weboldal természetesen ingyenes.


Üdv,
Erynnis

 

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.comcímre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre küldheted!