Úton-útfélen megszégyenít

Tisztelt Szerkesztőség!


Nem tudom, mit tegyek, teljesen tanácstalannak érzem magam.
1999. április 1. óta dolgozom a jelenlegi munkahelyemen, átéltem több átszervezést, igazgatókat, a közvetlen főnököm is változott. Jelenleg műszaki ügyintéző beosztásban vagyok (szándékosan írom így). Előtte az egyik budapesti szálloda műszaki ügyintézője voltam, munkakörömhöz tartozott a karbantartók adminisztrálásától kezdve a szerződések kezelésén, postázáson keresztül az anyag- és munkarendelések elkészítése, raktározás, készpénzkezelés, számla ellenőrzés. Tehát a műszaki vezető mellett egyszemélyben láttam el több feladatot.


2009. júniusában a cégen belül átszerveztéka műszaki feladatokat, négyen maradtunk adminisztrátorok, 12 szálloda ellátását végeztük.
Az átszervezés során felvetettem, hogy a munkafolymaat nem folytonos, nincsenek meg a visszacsatolások, és a szállodai műszaki vezetők is egyre többet panaszkodtak a késve rendelt anyagok, rossz rendelések miatt. Mikor az egyik munkatársnő nyugdíjba ment 2010. áprilisban, nekem osztották ki az anyagrendelés feladatát. Igyekeztem a lehetőségek szerint a legjobban

végezni.


2010. júliusában meghirdettek egy ügyintézői állást az irodánkban, arra hivatkozva, hogy a vidéki szállodák részére is nekünk kell majd a rendeléseket és számlákat intéznünk. De az is elhangzott, hogy azért vesznek fel valakit, hogy ha létszámleépítést rendelnek el a cégnél, legyen kit elküldeni.


A munkafolyamatokat felosztottuk egymás között, folyamatosan bővült a feladatkörünk, és az új kolléganő tanulta tőlem az anyagrendelést. Mígnem 2010. szeptember 26-án autóbalesetet szenvedtem, ezért 6 hétig nem tudtam dolgozni. Amikor felhívtam a főnökömet, hogy már munkaképes vagyok, utasított, hogy vegyem ki a még meglévő 10 nap fizetett szabadságomat. Tehát 8 heti távollét után 2010. november 22-én mentem be dolgozni. A főnököm első utasítása az volt, hogy adjam le a céges mobiltelefonomat és ne csináljak semmiféle munkát. Mindezt azzal indokolta, hogy nem tud nekem olyan munkát adni, amit ne rengeteg hibával csinálnék meg.


November 26-án aztán leült velem négyszemközt és közölte, hogy mivel én nem értek egyet ezzel az átszervezéssel, ő nem kíván velem dolgozni, keressek munkahelyet. Megkérdeztem a munkaügyeseket, akik tanácsolták, ne írjam alá a közös megegyezéses felmondást. Mivel nem tud olyan kifogást felhozni, ami valós lenne, egyetlen érv sem állta meg a helyét, amikor beszélgettünk, így most patthelyzetben vagyok. Közben a számítógépemről töröltette azt a programot, ami a munkavégzéshez szükséges, kicseréltette a telefonomat, (magyarul: lenyúlta a másik kolléganő számára), amit még az előző munkakörömből hoztam magammal. Tulajdonképpen úton-útfélen megszégyenít. Már megfordult a fejemben, kihallgatást kérek a vezérigazgatótól, de félek, csak siettetem a kirúgásomat, okot adok ezzel a rendkívüli felmondásra. A KSZ szerint 5 havi végkielégítést kellene fizetnie a cégnek, de vez.ig.ut. van érvényben, miszerint nem fizethető végkielégítés. Nem akarok betegállományba menni, pedig érzem, lassan felőrlődök.


Azzal vigasztalódom, hogy a fizetésemet megkapom, sőt karácsonyi csomagot is kaptam a többiekkel együtt, hiszen kívülről "rendes" dolgozónak látszom. Az irodában a hangulat a temetőihez hasonlít. Az utóbb felvett kolléganő bocsánatot kért, hogy nem ezért pályázott ide, amit el is ismerek, de egyikük sem állt ki mellettem. Sőt, gyanítom, hogy egyikük a főnök füle és szeme, mert néha feltűnően rohan át hozzá, ha megszólalok. 52 éves vagyok, a fennálló törvények szerint még 13 évem van nyugdíjig.


32 éves munkaviszonyom van, tehát öreg is vagyok meg túl fiatal is. Azt olvastam, ha megkapom a felmondást és valótlan okot jelöl meg benne a munkáltató, perre lehet menni. De így mit tegyek? Mégiscsak vonuljak betegállományba? Másik munkahelyre nem sok esélyem van, ismerve a körülményeket. Kérem, ha lehet, adjanak tanácsot, mi lenne a legcélravezetőbb megoldás?


Válaszukat előre is köszönöm.


Tisztelettel:

Ilona
 

 

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre küldheted!