4 éve nem találok munkát

4 éve múltkarácsonykor hogy álláskereső vagyok. Én már tele vagyok rossz tapasztalattal, de szerencsére a férjem mindig mellettem áll. 17 éves korom óta dolgoztam négy műszakban és tényleg jól is kerestem. Majd mikor családot alapítottunk a gyes ideje alatt a munkahelyem megszűnt. Én fonónő vagyok és fonodának hűlt helye van a városunkban,megyénkben és talán már az országban is lassan.


Fonós szakmával és érettségivel kerestem munkát, de persze a munkaügyi központ még ajánlani sem tudott semmit, sőt közölték hogy ők közvetítéssel nem is igazán foglalkoznak. Kértem hogy mehessek új szakmát tanulni, de hát két évig csak hitegettek. Voltam persze képzés felvételiken, amihez nem kellett külön feltétel csak érettségi.


Na igen ,15 főnek indult tanfolyam és erre a munkaügyi kp. ki irányított 200-300 főt. Ez megismétlődött számtalan esetben. Közben egy kedves hölgy megjegyezte, hogy annak esélye sincs támogatott képzésre bejutni, aki nincs jóban a munkaügyi kp. x.y.-al aki a képzésekért felelős koordinátor, hisz ő választja ki valójában hogy ki is mehet tanulni. Na nekem sem kellett több, irány az iroda és beadtam egy kérelmet a tovább tanuláshoz (közben minden támogatott járadékot, segélyt kimerítettem).


Minden indoklás nélkül elutasították a kérelmemet és ott álltam mindenféle támogatás nélkül. Ahogy negyven fele közeledett az életkorom egészségi problémáim lettek, háziorvos szerint depresszió okozta szívritmus zavaraim voltak, amit megcáfolt végül egy elég komoly tüdőembólia.


Az intenzíven feküdve, feladtam és többé nem érdekelt hogy a munkaügyi kp. tojik rám, és hogy nincs keresetem, sőt még a tb. is fizetnem kell magamnak vagy simán megdöglök.Van 3 csodás gyerekem, egy klassz férjem és hála a fiatalon ledolgozott éveimnek nincs hitelünk.


Fizikai munkát nem végezhetek, mivel gyógyszereket kell szednem életem végéig, most saját költségen új szakmát tanulok (adóigazgatás) és reménykedem hogy majd el tudok helyezkedni.

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com