Nemzeti ünnep lehet-e munkanap?

Tisztelt munkahelyi terror blog!

 

Szerencsére nekem még van munkám és szerencsére a Nemzeti Ünnepünkön nem kell dolgoznom sem. Viszont sok multinál nem ilyen szerencsések az alkalmazottak. Döbbenten hallom ismerőseimtől, hogy 15.-én munkanap van be kell menni dolgozni.


Kérdem én, ezek nem tisztelik a Nemzeti Ünnepeinket, tulajdonképpen akkor ki van itthon? Hol vannak ilyenkor a szakszervezetek? Gondolom az alkalmazottak sem mernek panaszt emelni, inkább jó rabszolga módjára bemennek dolgozni, féltik az állásukat. Meg is értem őket, valamiből a számlákat, a törlesztő részleteket kell fizetni, ha fel merik emelni a hangjukat, el lehet menni. Tulajdonképpen tisztában vannak a magyar törvényekkel? Vagy rájuk nem vonatkozik?


Szégyen, hogy ezt meg lehet csinálni velünk, tűrnünk kell, nem jelentünk mást ezeknek a cégeknek, csak az olcsó munkaerőt és az itt termelt profitjukat visszafektetik a magyar gazdaságba? Lehet találgatni...


Álláskeresésem során nekem is volt hasonló tapasztalatom egy amerikai multicéggel kapcsolatban, melynek a székhelye a II. kerületben található. Nyílt napot szerveztek, amelynek persze semmi értelme nem volt a tesztírásokon kívül (elmagyarázták, hogyan kell önéletrajzot írni). A lécet nálam az tette be, hogy a kb huszonéves (!!) HR vezető közölte, hogy ez itt Amerika, itt nincs az, hogy hosszú hétvége meg Nemzeti Ünnep miatt munkaszüneti nap, ellenben júlis 4.-én mivel az az amerikaiak nemzeti ünnepe, nem kell dolgozni. Most mondjam, hogy vicc...


üdv


egy felháborodott posztoló
szega