Csak 30 ezret tud adni

 

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Tisztelt Munkahelyi Terror!

 

 

Felvételt nyertem egy céghez, ahol 3 hónap próbaidő van. A második hónap végén,(fizetés előtt 07.07) csütörtökre kértem a fizetésemet, mert péntekre szabadságot vettem ki. (vasárnapra esett 10.-e)Lényeg, hogy kétszer írásban, egyszer személyesen kértem a tulajdonostól, hogy csütörtökre legyen szíves kifizetni a pénzt. Nem reagált semmire, gyakorlatilag üvegnek nézett. Majd megkértem a közvetlen főnökömet, hogy legyen szíves felvenni , amennyiben pénteken kiadják a bért, és én bemegyek érte. Ha nem teszi, akkor elfelejtik.


Pénteken szólt is, hogy mehetek be, megjött a fizetés. Majd 2 perc múlva sms-ben írta, hogy csak 30 ezret tud adni, a többit utalják. Írtam neki, hogy szükségem lenne a teljes fizetésemre. Erre ő visszaválaszolt, hogy beszéljek tulajdonossal. Írtam neki, hogy már háromszor próbáltam beszélni vele, egyszer sem hallgatott meg. És hogy ő a közvetlen főnököm. Legalább a szerződés szerinti béremet adják oda, és a többit majd akkor hétfőn. (természetesen minimálbérre vagyok-voltam bejelentve, a többit zsebbe)Erre visszaválaszolta, hogy ez náluk nem így működik, és mikor visszajött kedden szabadságról, beszélünk a további sorsomról, munkámról a cégben. Gyakorlatilag kirúgott.


Erre felhívtam, és kérdeztem tőle, hogy akkor be sem kell mennem? Mondta h nem. Mondtam h ok, akkor felmondok. Majd később visszahallottam, hogy a cégnél azt terjeszti fizetésemelést akartam, és ezért rúgott ki...de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy elkértem a párom egyik ismerősének a bankszámlaszámát, hogy oda utaljanak. Elküldtem nekik, majd azt a választ kaptam, hogy ok, kedden intézzük, és majd szólnak, hogy mikor mehetek be a papírjaimat aláírni. Csütörtökön kérdeztem sms-ben a volt főnökömet, hogy mit tud a fizetésemről, meg a papírokról, mert egyikről sincs semmi információm, nem válaszolt.


Pénteken újra megkérdeztem, megint csak nem válaszolt, majd este 6-kor felhívtam, és mondta, hogy ne haragudjak, pedig ő szolt a pénzügyesnek, de az nem végezte el a munkát, az ő hibája. De a papírjaim készen vannak, aláírhatom, a fizetésemet meg azért nem utalták, mert milyen jogcímen? Nem az én bankszámlám, de ha adok meghatalmazást akkor küldik, de ha amúgy is bemegyek, akkor majd kp-ban megkapom. Mondtam neki, hogy semmi baj, akkor hétfőn bemegyek és elintézzük. Erre ő, hogy ne, mert még beszélnie kell a pénzügyessel. Ma hétfő van, és olyan 1 körül be akarok menni. De mit csináljak, ha nem akarják kifizetni a béremet?


Egy hónap és 6 nap amivel el kell számolniuk.(Kis kiegészítés: A munkáltatóm tudta hogy nincs bankszámlám, megegyeztünk, hogy készpénzben kapom meg a béremet. Nincs szerződésem, 2 hónap után, többszöri kérésre végre aláírattak velem egy szerződést, de az adatok miatt ami abban foglaltatott rossz, tehát gyakorlatilag még a mai napig nincs szerződésem. Jelenléti ívet csak hónap végén iratnak alá, egyben, így a hat napról nincs semmi. Csak az előző hónapról. A kezemben csak az előző havi bérjegyzékem van, és a nyilatkozat, hogy az adóelőleget hogy szeretném, illetve a belépőkártyám. Ennyivel tudom igazolni, hogy ott dolgoztam.)