A minimális nyugdíjalapot is ellopja

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

Tisztelt jogi Tanácsadó!

10 évet dolgoztam egy olasz tulajdonú cégnél. Természetesen nem a cég állományában voltam, a mindenkori főnökeim saját cégében voltam alkalmazottként bejelentve.
Munkaviszonyom megszűnése után összeszámoltattam éveimet a Nyugdíjintézettel, ahol kiderült, hogy a Nyenyi lapot sem rendezték, a járulékot sem fizették be utánam.
Az OEP-tól kikért igazoláson is nagyon jól látni, hogy a munkaviszonyban eltöltött időm alatt az egyik cégből kijelentettek, a másik, újonnan nyitott cégükbe bejelentettek.
A Nyugdíjintézetnél 2 alkalommal is fellebbeztem, ennek eredményeként 3 évvel többet ismertek el. Munkaviszonyom megszüntetése is úgy történt, összevesztek a cégvezetővel, szerződést bontottak, volt munkáltatóm a szerződésbontásért cserébe kizsarolt 3,800 ezer Ft-ot, s gyorsan elment Svájcba, meg Ausztriába.
Ügyvédhez is fordultam, aki kicsalta a 28500 Ft segélyemből a 30 ezer Ft-ot, s a káromra járt el, ráült a kiléptető papírjaimra, így a Munkaügyi Bíróságra nem tudtam határidőben beküldeni a másolatokat. A Munkaügyi felügyelettől azt a választ kaptam, hogy 6 hónapon túl egy 2004. évi EUS jogszabályra hivatkozva nem tudnak az üggyel foglalkozni.
A Nyugdíjintézet másodszori fellebbezésemre azt a választ adta, hogy az általam kifogásolt időpontban az a cég, ami még meg sem alakult, engem nem jelentett le.
Már az első fellebbezéskor beküldtem az igazolást, melyben volt munkáltatóm igazolja, 2002-2006 között álltam alkalmazásban.
2000-2008 között soha egyetlen bérlistát alá nem írattak.
Hiába adtam le táppénzes papírt, munkáltatóm kiírta betegszabadságnak, ki nem fizette, táppénzt sem kaptam, minden ellátás nélkül voltam.
2006 elején gyomorműtétem volt. Közben volt munkáltatóm új céget nyitott. Egy darabig ígérte a kilépő papírt, azután közölte, hogy már eladta a céget, nem tudja kiállítani. Ő volt az olasz cég HR-ese, 100 munkavállalónak béres munkaügyes dolgait intézte.
Ugye a veszteségessé tett cég nem fizetett nyugdíjjárulékot, ugyanakkor a cég bankszámlájáról utalták át a nílusi hajóutat.
Természetesen BMV lett a céges autó, s a cégben sokféle családi költség szerepelt.
8 ingatlant vásárolt 2000-2008 között volt munkáltatóm, s egy siófoki szállodát. Kollégáknak újságolta, hogy édesanyjától kapta - aki a korán elhunyt részeges férje mellett nevelt 3 gyermeket, képzettsége sem volt, ebből tudott ő szállodára pénzt adni.
Azért érdekes, hogyan lehet úgy ingatlanokat vásárolni, hogy a veszteséges céget eladom, majd újat nyitok, ami 2 év múlva megint csak veszteséges. Ő megteheti, őt védi a gazdasági törvény, amely erre lehetőséget ad. Az a főkönyvelő, aki 2000-ben felvett, az első évben sem jelentette le a nyugdijjal kapcsolatos dolgaim.
Akkor még a nyugdíjintézet kiértesített, személyesen bementem, fellebbeztem s 2 hónap múlva kaptam postán, hogy a munkáltató pótlólagos bevallást nyújtott be.
A következő évben, cége bezárásáig terjedő fél évet sem jelentette le, amikor megtudtam, írtam az újonnan bejelentett címre a Margit körútra, ahonnan a közös képviselő visszaírt, hogy itt a hatóságok többször keresték gazdasági bűncselekmények miatt a céget, de ténylegesen sosem volt itt. Ennyit az 2004/ XXIX. EUS jogszabályról, én másnak nem okozhatok kárt, a munkavállalóval viszont bármit lehet tenni.
Amíg az embernek szükség van a munkahelyre, mert a családot taníttatni kell, nem is mer lépni. Azt a megfélemlítést nem értem, hogy az Adóhatóság ilyennel fenyegetődzik, hogy hogy a magánszemély bejelentésekor valaki rossz-hiszeműen jár el, akkor felelősségre vonható.
De az ilyen cégvezető nem vonható azért felelősségre mert azt a pici minimális nyugdíjalapot is ellopja, hiszen igen alacsony bruttóval hajlandók csak bejelenteni.

Abban szeretnék tanácsot kérni, vajon a Nyugdíjintézetnél kihez forduljak, mert azt meg sem nézték, hatályosan bejegyzett még nem is volt az a cég, amelyikre fogták, hogy nem jelentett le, hogy ne kelljen az eladott cég ügyével foglalkozni.
Én 35 évet dolgoztam, ebből az utolsó 7,5 évet egy ablaktalan - szellőzetlen pincében, ahol többen voltunk összezsúfolva.
A kutyát nem érdekli, hogy az ember még a minimális nyugdíjat sem kapja meg.

 

Annyira szövevényesnek tűnik az Ön ügye, hogy így távolról, az összes irat és körülmény ismerete nélkül nem tudok megfelelő jogi tanácsot adni.
Érdemes lenne viszont az Önre illetékes nyugdíjfolyosítónál egy időpontot kérnie, amikoris bemegy az összes iratával, mindent átnézet egy arra illetékes munkatárssal és megbeszélik a továbbiakat (akár feljelentést, bármilyen egyéb intézkedést), illetve kér egy megállapítást a nyugdíjra vonatkozóan.
Próbáljon olyan munkatársat kérni, amikor az időpontot egyezteti, aki kompetens a témában és rá tudja szánni Önre a szükséges időt.
A nyugdíjfolyósító megállapításainak, tanácsainak birtokában talán én is többet tudok majd segíteni.

Üdvözlettel:
Erynnis